R.C.El "trompe l´oeil" és una tècnica pictòrica que té com a resultat enganar l´ull de qui mira, fent-li creure que allò que veu és real. Finestres obertes que mostren paisatges, figures animals i humanes, façanes senceres... l´espectador observa colors, dimensions i perspectives molt semblants a la realitat arribant a dubtar de si existeix o no cada element.
Des de fa pocs dies, el pati de l´escoleta des Busquerets de Maó llueix a una paret un mural "trompe l´oeil" esplèndid, que transporta l´espectador al camp i al fons de la mar.
Va ser amb la intenció d´acolorir una paret del pati, que des de l´escoleta des Busquerets es van posar en contacte amb el departament d´educació Plàstica l´IES Cap de Llevant i que va començar l´aventura de l´intercanvi humà entre els infants de 0 a 3 i els alumnes de 1r d´ESO.
Ambdues parts volien que l´activitat anàs més enllà, que no es tractàs només d´arribar, pintar i partir. És per açò que as Busquerets van preparar un power point explicant qui eren, com és l´escoleta, quines coses s´hi fan, com pinten ells... i que des de dies abans es va parlar amb fillets i filletes de la paret blanca que ben aviat havien de veure transformada.
Per la seva banda, els alumnes del "Cap de Llevant" van anar a demanar als infants què els agradaria veure pintat al pati (un tauró, un cavall, una gallina, un moix...) i una volta a classe, es van posar a pensar en com ho farien.
La idea de "l´engana ulls" va agradar tothom, i van fer recerca a internet per agafar idees. S´havien de planificar prop de 20 metres de paret i per entendre millor l´espai que anaven a pintar, van treballar abans a l´institut amb 20 metres de paper.
Acompanyats pels seus professors Iolanda Aduard i José Luis Martínez, prop de 100 alumnes del Cap de Llevant han passat pes Busquerets amb pinzells, pintures i bones idees davant l´admiració dels infants que han vist com les seves propostes prenien forma.
A l´escoleta, que els joves de l´institut vinguessin a pintar ha estat rebut amb molt d´interès i molta alegria. Han anat sortint al pati a fer el seguiment. I d´aquesta manera s´ha produït la màgia de fer art en directe, tenint els espectadors a prop, escoltant els comentaris, veient les reaccions.
Des d´enguany la paret des Busquerets té personalitat pròpia, té història. La relació que s´ha creat entre grans i petits dóna un sentit entranyable a tot plegat.