El cantant ciutadellenc Bep Marquès té ja, des de dimecres, nou treball discogràfic al mercat. És el seu segon disc, “Sal”, que arriba “en un gran moment professionalment”, segons explica ell mateix, després de “Cançonetes” que va presentar el gener de 2010, i que inclou cançons pròpies noves, adaptacions de temes menorquins, i diverses sorpreses.
Edita el cd Blau Discmedi. S’ha gravat als estudis d’Acústic Menorca i conté quinze temes, que deixen patent una clara evolució del músic. “És un disc més contundent, fet amb les coses clares, amb ritmes més marcats, i amb la veu, que té més presència”, comenta.“Hem fet molta feina amb la veu, amb en Toni Sintes, el productor del disc”.
Marquès s’anima també a cantar en castellà. Són tres les cançons (“Tu bufón”; “Tan alto como nos dejen, tan fuerte como podamos”; i “Margarita”) que es presenten en una llengua diferent al menorquí que sempre havia utilitzat fins ara. “Mai havia cantat en castellà, i em feia ganes, a més, no tenc res a perdre i molt a guanyar”, exposa l’artista, qui espera que pugui servir perquè la seva música arribi a més gent.
Precisament, “Tu bufón” és una adaptació del tema de Pancho Varona, el guitarrista de Joaquín Sabina, qui ha donat l’enhorabona a Marquès pel treball realitzat.
amb dedicatòries especials
En aquest disc, l’autor ha volgut fer diverses dedicatòries. Una és per a Amara, la seva filla que ha de néixer el mes de maig. “La veritat és que el fet d’haver de ser pare m’ha fet viure l’experiència del disc d’una altra manera, estic en un moment molt especial”, explica il·lusionat.
L’altra dedicatòria és per a l’escriptor i pintor Pau Faner, a qui “estim i admir moltíssim, és un personatge de la nostra cultura en majúscules”. A ell li dedica “Barba i capell armat”, un tema on parla de Faner.
El cantant d’Inventari també ha comptat amb diverses col·laboracions alhora de fer “Sal”. És el cas de Jaime Anglada, Carles Grimalt dels Ocults, el cantant de Mai toquem junts, Xaviss, i els ciutadellencs Àngels Anglada i Joan Taltavull. El disc es pot comprar a les botigues de música i també per internet. “M’he de reinventar per vendre discs”, assenyala.
Marquès ja té previstos diverses actuacions, a Ciutadella (dia 24 a Calós), a Maó (3 de març, al descans del partit entre el Menorca Bàsquet i el Burgos), a Inca (22 de març), a Barcelona (23 i 30 de març), a Corbera de Llobregat (24 de març), i a Palma (29 de març).
Bep ! ... ENHORABONA ! .... un disc molt bo ! ... m'agrada olt més que el primer ! ... no sé com ho fas però de cada vegada et superes ! ... ;)
Bonissim aquest disc!
Bona feina Bep. Enhorabona!
Ja t'ho he dit avui matí. Felicitats!
Ara que sa dessaladora està en marxa a bones hores les d'anar a cercar sal. A més, estan bé ses coses com per anar a comprar CDS i escoltar serenates.
Felicidades!, muchas felicidades.
Ja el tenc, sona molt bé!, enhorabona!
Sera otro tostón como el anterior, no lo quiero ni regalado.Fui a un concierto suyo en Mercadal y fue tan penoso oirle y el tio tan populista que no se como le dejan acercarse a un micro.
enhorabona!!!!!!!!!
Sort Bep!
Avui aniré a buscar Sal!