Sant Joan 2018

Miles de mallorquines viajan a Ciutadella para celebrar Sant Joan

| Ciutadella |

Valorar:

Mallorquines viajan a Menorca para celebrar Sant Joan.

22-06-2018

Miles de mallorquines han viajado a Menorca este viernes dispuestos a celebrar las fiestas de Sant Joan, en Ciutadella. Amigos, parejas y familias se embarcan durante todo el día en los ferrys que salen desde el puerto de Alcúdia con un objetivo en común: pasarlo bien y disfrutar de la fiesta.

Ha sido tanta la demanda de billetes para viajar estos días a la isla vecina, que Baleària y Transmediterránea informaban la mañana de este viernes que ya casi no disponían de pasajes en todo el fin de semana.

Sant Joan es la celebración más importante en Menorca y la que abre el calendario de fiestas locales, para la que está prevista la llegada a la isla de 25.000 personas por mar y 15.000 en las rutas de avión con Palma y Barcelona.

El caballo es el principal protagonista pero el protocolo está muy presente en todos los actos. La noche del viernes tendrá lugar la tradicional «Nit de Festers» en la que diferentes hogueras en distintos puntos de la ciudad, amenizados en algunos casos con música, son el preámbulo de las próximas 48 horas.

Las fiestas de Sant Joan arrancarán este sábado con el «Primer Toc de Fabiol», a las 14.00 horas en la calle Sant Jeroni. El fabioler, Juanlu Gelabert, se dirigirá a la casa del Caixer Senyor, Julio de Olives. Una vez haga sonar las notas del fabiol y el tambor, el Caixer Senyor autoriza el denominado «Replec de Cavallers», que consiste en agrupar a los 185 «cavallers» que formaran parte de la comitiva (colcada).

El segundo momento más esperado llegará a las 18.00 horas con la entrada en la plaza des Born del Caixer Senyor y Sa Capellana. Los «cavallers» darán tres vueltas en el Caragol des Born. Cuando finaliza este acto, caballos y caballeros salen de Ciutadella para dirigirse a la Ermita de Sant Joan de Missa para realizar en la intimidad unas solemnes «completes», a las 19.30 horas.

Mientras regresan hacia el núcleo antiguo de Ciutadella, la fiesta continua con «Ses Avellanes», en el paseo de la Contramurada (19.00 horas), una tradición que consiste en el lanzamiento de avellanas entre grupos de amigos o familia.

Finalmente, cuando los 185 «cavallers» vuelven a Ciutadella, los caballos galopan por Ses Voltes en el denominado «Ses Corregudes de Sa Plaça». También tiene lugar el «Caragol de Santa Clara». Llega el momento de poner el punto y final. La comitiva realiza la Beguda en casa del Caixer Senyor, citándose para la intensa jornada del día 24 con los «Jocs des Pla» como gran cita.

Comentar


Todos sus comentarios serán previamente moderados. Gracias por participar.

* Campos obligatorios
AnteriorSiguiente
Página 1 de 2

Paqui
Hace un año

Només mallorquins hi van?

Valoración:menosmas

as
Hace un año

Soc menorquí i està clar que el simbol de Sant Joan s'ha perdut, jo desde que vaig a Sant Joan nomès hi vaig per beure gin amb llimonada i lligar i el que no ho entengui que tanqui els ulls. El temps ha canviat i aquest es el sentit de les festes i no hi ha més. Encara us pensau que a ses festes la gent va a veure els cavalls botar? La gran majoria no, pero mentre ens respectem tot anirà bé.

Valoración:-12menosmas

Toni
Hace un año

Quan ets Ciutadellencs son minoría a ses seves propies festes,senyors ,aquí tenim un problema....quina pena com Menorqui que som no voler anar a ses festes de Ciutadella per no veurer coses que fan mal al cor.

Valoración:14menosmas

Pedro Sanchez
Hace un año

Ciutadellenc: si t’en vas no tornes que estarem mes amples. La solució no es que no vinguen, es que se’ls eduque amb valors i no tingan l’exemple dels pares empre ebris i prenent alcuol tots els dies. Que espera la gent que dona eixe exemple?

Valoración:0menosmas

Kapak
Hace un año

Donç jo m'ho passo fantasticament. Jaleos, cavalls, gin amb llimonada, amics, familia, cases per visitar. I l'any passat fins i tot vam recuperar els jocs del pla, no esperant 10 minuts entre ensortilla i ensortilla. Si venen joves a beure i lligar, sincerament, m'es igual. El caragol del born aquesta tarda sera igual de bo que els altres anys. Deixeu l'amargor a casa i sortiu a disfrutar de aquestes fantastiques fesres. Jo al mig del carrer, per Santa Clara, al caragol del Born, al caragol del pla...no veig ningu trist i amargat. Deu ser que tots aquets es queden a casa a escriure pel diari. Bones festes!

Valoración:5menosmas

ciutadellenc
Hace un año

no se de quina manera, ni com ni que, però està clar que Ciutadella hem de fer cosa perque és un verdader desastre sa fietada que ve de Mallorca a emborratxar-se, lligar i partir cap a Mallorca, i no tenen ni idea de lu que és sa festa tan polida que teniem abans, HO HEM D'ATURAR JA! hasta a jo me fa ganes narmen de Ciitadella aquets dos dies!!!! quina vergonya lu que ens ha quedat.....

Valoración:30menosmas

Carolina M
Hace un año

Es progrés mus du canvis que hem d acceptar tant si volem còm no, antes anàvem quolca diumenge a Cala Blanca a nedar i era enfora, teníem "telegrafos", escriviem postals, no anavem de creuer i deixavem sempre obert. Ara tenim el que tenim: unes festes de Sant Joan impresionants, magistrals! que evolucionen còm tot i hem de cuidar, i ho feim i segurament podrem millorar. VISCA SANT JOAN I VISCA CIUTADELLA. Sort i ventura!

Valoración:8menosmas

Historiador.
Hace un año

No se de que se quejan algunos,despues del año de la desgracia Ciutadella se repoblo de nuevas gentes incluso de Mahón pero la inmensa mayoria vinierón de Mallorca de esto hace unos cuantos siglos pero pero hay una cosa que permanece y es el mismo acento que tienen mallorquines y ciutadallencs y muchas palabras que conservan en común como por ejemplo tumatiga cuando en el resto de Menorca decimos tumatic pero hay muchas mas que no caben aquí.

Valoración:-4menosmas

Carolina M
Hace un año

Hi ha de tot però una reprimenda als grups de joves mallorquins maleducats que ens ha tocat patir perquè els hi hem llogat una casa i l han deixada feta pols, amb mobles romputs, cadires dins piscines i un llarg etc o s han anat correns des bar x no pagar (nomen el que he viscut i no es cosa esporàdica). Les empreses de lloguer no no en volen d aquets i jo tampoc. Els seus pares ho deuen saber? Açò ens fa molt mal però a ells els hi passarà factura esper. Als que respecten sa festa i fan bulla civilisadament, benvinguts!

Valoración:76menosmas

Ciutadellenca
Hace un año

Los niños estan pagando 300 eu por una semana + apartamento+ barco para venirse a las fiestas de Sant joan... increíble!!!!...y vergonzoso quien le organiza.Despue nos quejamos de la masificación.Gracias de verdad... solo piensan en dinero..

Valoración:50menosmas
AnteriorSiguiente
Página 1 de 2