El polémico tuit que 'Mos movem' tuvo que rectificar

| Palma |

Valorar:
preload
Francina Armengol

La entidad responsabilizó a la política lingüística de Armengol de sembrar «la homofobia y la xenofobia».

27-02-2018

La plataforma ciudadana 'Mos movem', nacida hace escasas fechas con el objetivo de censurar que se exija el requisito del catalán para trabajar en la sanidad pública de Balears, generó un buen número de comentarios negativos con una publicación en Twitter que más tarde se ocupó de rectificar.

Con el trasfondo de la agresión homófoba a dos jóvenes que hablaban catalán en Palma, que ha sido noticia estos días, la entidad culpabilizó a la mismísima presidenta del Govern, Francina Armengol, de ser la causante del incidente: «con tu política lingüística estás sembrando la homofobia y la xenofobia. ¡Bravo lo estás consiguiendo!».

«Pedroooooo ¿como lo consientes?», añadía el comentario, en alusión al líder del PSOE, Pedro Sánchez, quien hace pocas fechas vinculó las críticas al Govern por el catalán en la sanidad con una maniobra del conservadurismo de la derecha.

No fue hasta varias horas después que desde 'Mos movem' consideraron necesario matizar esas afirmaciones, que avivaron un intenso descontento entre muchos usuarios de las redes sociales.

«Queremos rectificar el contenido de este tuit. No se culpa a nadie de la agresion de dos ciudadanos más que a sus autores. Si alguien se ha sentido ofendido pedimos disculpas», afirmaron.

Comentar


Todos sus comentarios serán previamente moderados. Gracias por participar.

* Campos obligatorios
AnteriorSiguiente
Página 1 de 2

Aina
Hace un año

Parece que es lo más importante que tiene este diario que publicar. De los twit de amenazas de muerte, de los artículos sexistas descalificando y vídeos editados mintiendo...etc., de esto, no tienen nada que decir verdad? Claro son a ciudadanos de Mos Movem, no interesa. Una agresión por robo, que trascendió a homófoba y luego contra catalán. Casualmente gente del entorno avisó de que era oportunista por afinidad a Mes. Hay que recapacitar en hechos graves y no en twits con disculpa. Son los nacionalistas muy tendenciosos y manipuladores.

Valoración:2menosmas

josep
Hace un año

veien qui es la presidenta d´aquesta plataforma ia o diu tot, un personatge, que segurament mai a treballat i que esta molt lluny de la relitat.

Valoración:3menosmas

Stop feixisme!
Hace un año

Pensava que defensaven sa identitat baleà o balear, no se com ho volen escriure. Però ja veig que no, #NOS MOVEMOS escriuen a twitter en castellà. Un poc de sentit comú, diuen que defensen una llengua i escriuen en una altra... Ursula ara ja sí que pots partir a viure on realment hauries volgut nàixer, Londres per exemple que Palma queda aprop, també són catalans i no en tenen cap culpa. #LET'S GO!!

Valoración:7menosmas

Lluis b
Hace un año

Son homofobs i catalanofobs.... mai sortirien a lluitar per una sanitat millor... nomes per anara en contra de sa nostra llengua, es menorqui, un dialecte del catala.!!!!!

Valoración:9menosmas

Ffff
Hace un año

Hola. Ara es conença a veure de quin peu calça la plataforma...

Valoración:15menosmas

sara
Hace un año

mos movem és un moviment que caurà pel seu propi pes. els seus integrants demostren que no estan preocupats per la sanitat pública de menorca i volen fer creure als incults del poble planer, aquell que s'ho creu tot perquè ho diuen els qui més renou fan, que la sanitat és deficient perquè exigeixen una llengua, que precisament és la de la comunitat. Senyors! no us equivoqueu, el moviment pretén crear prejudicis lingüístcs on no n'hi ha, desprestigien la resta de professionals de la sanitat que s'han tret el català sense problemes. desprestigien aquells professionals que tenen un poc de seny i humanitat i volen atendre amb condicions els seus pacients i respectar en moments delicats els seus drets lingüístics. Mos movem no ha sortit a demanar millor pressupost per l'hospital Mateu Orfila o que no se'n duguin les ajudes als malalts de càncer; no han sortit a reivindicar que la radioteràpia o quimio es fes a l'illa. no han sortit molt abans del decret de llengües a reivindicar res.

Valoración:20menosmas

Biel
Hace un año

Mus movem cap a la dreta... molt... més dreta... més... beueno.. mejor decir derecha, DERECHA....

Valoración:14menosmas

Maonès
Hace un año

Mos movem cap endarrera, com els crancs... Se us ha vist es llautó i ara ja perdeu els papers dia sí, dia també...

Valoración:36menosmas

Pere
Hace un año

Per en Lluis, Es video de fals res de res... nomes es un ressum. Si el veus tot sencer queda ben clar el que va dir n’Ursula i el resum ho reflecteix molt be. Unaltre cosa es que ara ho volgueu tapar. Com es tweet qie vau possar i esborrar per no fer unaltre ridícul. Bon dia!

Valoración:45menosmas

Ponent
Hace un año

Bisca el idioma de la Corona Catalonobalear Pero que viva muy lejos . Je je

Valoración:-61menosmas
AnteriorSiguiente
Página 1 de 2