L’encesa de talaiots pels drets humans s'ajorna dues setmanes

|

Valorar:
El passat dilluns es va fer un assaig de l'encesa

El passat dilluns es va fer un assaig de l'encesa

Josep Bagur Gomila

L'acte de l'encesa de torres, talaies i talaiots al que s'ha adherit a Menorca previst per aquest dissabte s'ajorna dues setmanes per la previsió de mal temps per aquest cap de setmana. A Mallorca l'acte es posposa al 16 de gener, però a Menorca, i per no coincidir amb la celebracioó de la Diada, es farà el dissabte 23.

L’adhesió de Menorca suposarà que els encarregats d’encendre les bengales hauran de pujar als monuments prehistòrics. Un fet que ha generat una certa controvèrsia, ja que legalment no es pot accedir a la part superior dels talaiots.

El Consell i una vintena d’entitats de l’Illa ja fa uns anys que participen en aquesta iniciativa del Consell Insular de Mallorca, per reivindicar la defensa dels drets humans i sensibilitzar la societat sobre la situació de la Mediterrània, on situacions extremes obliguen a fer desplaçaments migratoris que s’acaben cobrant moltes vides.

L’acció implica que «una o dues persones» pugen al talaiot «d’una forma controlada i segura» i sense malmetre les restes prehistòriques. «Està prohibit pujar-hi per lliure, perquè acabaria danyant el monument, en aquest cas és una acció puntual i no suposa cap perjudici».

Comentar

Para poder comentar debes estar registrado y haber iniciado sesión.

AnteriorSiguiente
Página 1 de 1

gabilom57
Hace 4 meses

Seguro que con esta tontería, conseguirán muchos beneficios para los inmigrantes... Por dios, por dios...

Valoración:-2menosmas

Antoni
Hace 4 meses

Según parece una de las  ONGs que apoya esto es Amnistía Internacional, una  de las ONGs más politizada que hay en el mundo. Me parece una auténtica tontería. El día que denuncien a las mafias que se dedican a traficar con esta pobre gente empezaran a tener alguna credibilidad.

Valoración:4menosmas

AAA
Hace 4 meses

Alguien que se acuerde de la gente nuestra que lo esta pasando muy mal? Hipócritas....

Valoración:15menosmas

fina
Hace 4 meses

Venga ya !! Será que no hay cosas mas importantes que hacer que subirse a los talayots para hacer el ridículo. ,, si si el RIDICULO con mayúsculas.

Valoración:72menosmas

Biel
Hace 4 meses

ONG s mentiras desde la segunda letra. "No" gubernamentales dicen, y viven de nuestros impuestos. Todo gracias a Soros, el gobierno mundial en la sombra, pero que nadie ha votado.

Valoración:57menosmas

Tururu
Hace 4 meses

Be, que si legalment NO es pot accedir a Sa part superior dels talaiots, ja han pagat sa multa Consell i entidats per ses vegades en que han pujar enguany I altres anys? Ah, que si son ells, nomes es una "accio puntual"... Com el Rei emérit ido, tot lo d'ells son coses "puntuals" i excepcions arbitraries.. Ni han posat un pes maxim a els qui hi han pujar enguany i altres anys. INCOHERENT, INDECENT, INJUSTIFICAT, I un MAL EXEMPLE de difusió mediatica que favoreix que altre gent incumplesqui i hi pugi.

Valoración:55menosmas

Un Menorquín
Hace 4 meses

La reivindicación la veo.... Chorra. El que esté a favor de que vengan de fuera a vivir aquí, que se encargue de su alojamiento, manutención y lo más importante, su integración a nuestras costumbres, principios y normas. Un inmigrante bien integrado, es un tesoro! Lástima que escasen . Y lo de subirse ahí arriba... De niño creo que he subido a todos jugando con los amigos. Estos amigos que ahora son hombres , políticos y prohíben cosas que hemos hecho juntos. Tiempos mejores... Las vistas son espectaculares!! Si quieren, plantearse una pasarela de madera bonita... Para que la gente pueda subir sin que las piedras sufran deteriodos....

Valoración:51menosmas

GLEVE
Hace 4 meses

SANTIAGO ABASCAL... un nom i un llinatge

Valoración:-36menosmas

beli
Hace 4 meses

Fatal, sempre sa llei es per els altres. Ells n. Estan fora. Progressisme pur i dur.

Valoración:53menosmas

SOJOGA
Hace 4 meses

Que ni permiso ni nada, que vote el pueblo si quiere algún acto así.esto es por imposición y les aseguro que a mi así no me debe tratar ya que yo tengo unos derechos por ser español que el de fuera viene y me pisa una y otra vez. Ya hacemos bastante con lo que está entrando en Menorca. No veis las calles? Y que aseados van?

Valoración:50menosmas
AnteriorSiguiente
Página 1 de 1