La cultura, un motor educatiu i de relacions entre territoris

Ses Garbo Girls rep la visita d’un grup que va conèixer a Lugo

Alguna de les activitats que els visitants gallecs han fet a Menorca aquests dies.

TW
0

La cultura es pot convertir en un gran estímul educatiu i una via excel·lent per generar relacions entre persones de diferents territoris. Ses Garbo Girls, grup teatral de l’Orfeó Maonès, va ser l’estiu passat el grup escollit per la Federació Catalana de Teatre Amateur com al seu representant a la Mostra de Teatre de Palas de Rei, un poble del Camí de Santiago francès que pertany a Lugo. L’obra escollida per a l’ocasió va ser «Orinoco».

Les ‘garbo’ expliquen que «d’aquesta trobada, va néixer una gran amistat    teatral i cultural amb el grup de teatre d’allà», circumstancial per la qual «ara ens han tornat la visita». Alguns integrants del grup gallec que les va acollir, amb Afonso García Penas al capdavant de l’expedició, s’han traslladat a Menorca acompanyats de 52 estudiants i cinc professors de 3 instituts gallecs (IES de Cacheiras, Obradoiro Municipal de Teatro de Palas i CPI Fonte Díaz de Touro).

Dimarts van representar «Orinoco» a l’Orfeó Maonès i dijous els joves gallecs van fer una representació teatral, a més de compartir una experiència i intercanvi amb alumnes de l’IES Cap de Llevant, que també van oferir una representació, coordinats per una de les seves profesores, Sonia Tur

Els visitants gallecs també tenien previst realitzar activitats culturals, com visitar el Museu de Menorca, l’orgue de Santa Maria, el poblat prehistòric de Trepucó, s’Albufera des Grau, el Toro i Ciutadella, classes de teatre amb Espe Robert i Pedro Morlà, classes de ball menorquí, abans de tornar a terres gallegues.

Aquest estiu Ses Garbo Girls tornaran a actuar a Palas de Rei amb l’obra «Helena Versus Penelope and Co».