Elecciones municipales 2019

El PP de Maó recuperará el uso por igual de las dos lenguas oficiales

Reynés asegura que si continúa en la oposición llevará el reglamento municipal a la Justicia

|

Valorar:
preload
Marga Pons, Águeda Reynés y Ana Lía Noval, este viernes en la sede del PP

Marga Pons, Águeda Reynés y Ana Lía Noval, este viernes en la sede del PP

03-05-2019

Para la candidata del Partido Popular a la Alcaldía de Maó, Águeda Reynés, «no hay ni habrá ningún inconveniente en poder utilizar las lenguas oficiales por igual» en el Ayuntamiento. Por este motivo, asegura que si consigue formar gobierno tras las elecciones municipales del 26 de mayo modificará el actual Reglamento de Usos Lingüísticos volviendo al modelo de consenso aprobado por el propio PP en el pasado mandato, «retomaremos el clima de consenso que ya establecimos en 2013 cuando aprobamos un Reglamento que garantizaba la igualdad entre el menorquín y el castellano».

En el caso de no gobernar, el partido está dispuesto a interponer un recurso para decretar su suspensión inmediata mediante un proceso judicial. Reynés recuerda que «en su última reclamación, el Defensor del Pueblo deja la puerta abierta a posibles recursos que permitan declarar este Reglamento de nula aplicación». La propuesta del PP llega después de que en cinco ocasiones el propio Defensor del Pueblo, Francisco Marugán, haya reclamado «que no se imponga una la lengua por encima de otra para dirigirse a la institución más cercana a los ciudadanos», algo que no se ha atendido.

Reynés se pregunta «¿qué problema hay en que cada ciudadano quiera elegir la lengua con la que quiere entenderse con la Administración?». Recuerda que «el gobierno catalanista de Conxa Juanola y Héctor Pons ha hecho caso omiso a todas las recomendaciones y sigue aplicando un Reglamento en el que se obliga a dirigirse en catalán a toda empresa que desee aspirar a una licitación de obras o cualquier ciudadano que quiera ponerse en contacto con el Ayuntamiento».

Comentar


Todos sus comentarios serán previamente moderados. Gracias por participar.

* Campos obligatorios
AnteriorSiguiente
Página 1 de 3

armandorampes
Hace 7 meses

Ho dubto... només coneixen i apliquen la castellana.

Valoración:menosmas

Xec
Hace 7 meses

Són uns cínics aquests peperos. No estaran contents fins que no tenguin es català (menorquí inclòs, evidentment) dins una vitrina, as museu de llengües erradicades en nom de la igualdad y la buena educasión. Són un perill!

Valoración:1menosmas

Tomás
Hace 7 meses

La izquierda sectaria, anticuada, y dictadora, se pone como una moto cuando le recuerdan que el Defensor del Pueblo le dice bien claro que imponen unas normas que vulneran derechos y va en contra de la libertad individual. Gracias Agueda por defender los derechos de todos!!!

Valoración:-6menosmas

Joana
Hace 7 meses

Atl·lots tenim que anar a votar tots altre vegada el proper 26 com hem fet a les generals i posar de “patitas en la calle” aquestos que encara segueixen apoyant la banda organitzada, condenada per corrupció i es nutrien d’una Caja B la qual está acreditada... a mes de les lleis contra les persones i degradació de la reforma laboral... si apoyan a un partit corrupte es per que es deuen sentir complices..? PER FAVOR a votar tots i els que no hi vareu anar també, Gràcies Atl·lots !!

Valoración:6menosmas

Ni d'enfora
Hace 7 meses

N'Agueda hauria de reconèixer que na Conxa li dóna mil voltes hora de gestionar. Ells, per no enfrontar els problemes els amagaven, com van fer durant anys amb els avisos d'aigua de Sanitat que advertien d'un excés de nitrats. Na Conxa ja ha conseguit adjudicar una desnitrificadora pagada amb l'ecotaxa. Als ciutadans mos importen poc els vestidets i els pentinats. A l'Ajuntament necessitam gent que solucioni problemes.

Valoración:19menosmas

ala pues
Hace 7 meses

Agueda Rey meins. i prou , ala a casa. y basta a casa.

Valoración:10menosmas

Joan
Hace 7 meses

Jo crec que li posa estar a la oposició... crec que ho te asumit i que estarà 4 anys mes a la oposició, li posa li agrada, ufff 4 anys mes de resentiments, cadascu disfruta a la seva manera no ? Una pregunta Sra. Reynes, com es pot apoyar un partit que esta condenat per corrupció i amb caixa B acreditada..? Com es pot apoyar un partit que ha robat i estafat als ciutadans i no han tornat un duro.? No en serveixen les disculpes, els ciutadans volem fets !! Tornanaran els doblers.? Demanará disculpes.? Per cert el vostre company Francisco Camps ha sigut processat, aquest senyor que anava de victima per uns trajes... tururú, segueixi apoyant a la seva banda en messos no quedará ni en pablo ni el seu master ni molts de vosaltres, seguiràs apoyant el partit.? crec que haureu de tancar.

Valoración:23menosmas

Menorki
Hace 7 meses

Deixau es temes sensacionalistes i centrau-vos amb ses propostes municipals, haurieu d'aprendre de lo que li ha passat a nes Pablo FraCasado per només xerrar de Catalunya. Per cert, na Noval sap ni escriure en menorquí?

Valoración:16menosmas

Menorquina
Hace 7 meses

Sra Reynes, per favor, continui amb el seu puesto de feina, i deixi als mahonesos tranquils que ja en van tení prou, amb voste i companyia(Botella, etc) no volem ni PP ni Águeda Reynes. Es que no ho por asumir? Es aigua pasada!!!!

Valoración:28menosmas

L'amo en Xec
Hace 7 meses

Robar i sobres s'escriu igual amb ses dues llengües.

Valoración:31menosmas
AnteriorSiguiente
Página 1 de 3