Sant Joan 2016

El ‘injusto’ papel de la mujer en la fiesta de Sant Joan

El Consell Infantil reabre el debate sobre la participación femenina en la ‘qualcada’, que divide a los alumnos en clase

| |

Valorar:
561 encuestas
Visto 3013 veces
preload
El hecho de que la mujer del ‘Caixer Casat’ sea la única protagonista protocolaria de las fiestas no convence a los escolares de

El hecho de que la mujer del ‘Caixer Casat’ sea la única protagonista protocolaria de las fiestas no convence a los escolares de Ciutadella

18-06-2012

Con el Ayuntamiento centrado en reforzar la seguridad y cumplir el nuevo Plan de Autoprotección de Sant Joan, una vieja polémica sobre las fiestas ha reaparecido en Ciutadella a rebufo del reciente debate suscitado en el Consell Infantil.

El organismo consultivo nacido en el año 2000, que ha alumbrado la pista de skate, el Casal Jove y campañas de concienciación sobre la inmigración, la limpieza viaria o la tenencia de animales, debate ahora si conviene aplicar la igualdad de género que se pregona desde la institución y el aula a unas fiestas tan marcadas por la tradición.

«Tots som iguals, i també ens hauríem de tractar igual», esgrime uno de los documentos de partida del debate, que los noveles 'concejales' iniciaron el 20 de abril y proseguirán en el pleno de este mayo.

«Me gustaría ver a mujeres salir como cavalleres en las fiestas. Si cumplen todos los requisitos, deberían dejarlas participar», zanja Andreu Forcada, presidente del Consell Infantil. «Habría que dar mayor volumen y visibilidad al papel de la mujer para así destacarla más y no solo por el hecho de ser la esposa de (el caixer casat)».

El debate, muy vivo estos días en las redes sociales, también divide a los escolares en clase. Lo corroboran las respuestas que niños de quinto y sexto de Primaria de los distintos colegios de Ciutadella han dado al cuestionario planteado en la histórica sala de plenos del Ayuntamiento sobre el papel actual y futuro de la mujer en la fiesta.


Otros titulares:

- Una mujer pidió salir pero no tuvo respuesta y dos que querían  no lo hicieron «por temor»

- Si el notificador es mujer, debe delegar el papel de 'fabioler' en un hombre


[Lea la noticia completa en la edición impresa o en Kiosko y Más o My News]


Comentar


Todos sus comentarios serán previamente moderados. Gracias por participar.

* Campos obligatorios
AnteriorSiguiente
Página 1 de 6

Es paganu
Hace más de 2 año

Las festes son tradicio, sino volem tradicio no hi ha festes.

Valoración:4menosmas

Joan (DeCiutadella)
Hace más de 2 año

I ses qui són ses "madones" de ver, ses des llocs, ¿què hi diuen a tot açò? Perquè tal vegada elles no volen sortir a sa Qualcada...

Valoración:2menosmas

manumenorca
Hace más de 2 año

... es un tema que seguirá y seguirá, con opiniones contrapuestas, normal viviendo en sociedad... pero sólo un pequeño detalle, que creo no debería pasar desapercibido: la liebre la ha levantado el consell infantil, la moción la ha efectuado un niño, el documento está rubricado por un ciudadano que pronto tendrá plenos poderes como tal. Es el futuro que viene, les guste o no les guste a los adultos de hoy que opinan en ésta columna...

Valoración:-4menosmas

avam
Hace más de 2 año

un debat que no es enmig d'es carrer, i que fins que el menorca no ha tret 2 o 3 pagines seguides, ni s'ha comentat.

Tenim coses mes importants per aclarir.

n'hi ha que no saben que sant Joan es una festa que representa sa societat estamental d'es segles passats, sa qual afortunadament ha canviat, pero que era com era.

Ara podem fer sa capellana una dona, podem fer que es caixers vaigin vestits de Sevillana, o que es fabioler toqui una trompeta.

Es tracta de representar lo que hi havia abans, on sa dona representa es paper de sa madona i es caixer es d'es pagés.

Ni es qüestió de masclisme ni de res (ja he dit que per sort sa societat estamental noblessa, clergat, poble pla, ha canviat afortunadament). pero ses coses eren com eren i així es de representam i transmetem, i vivim amb orgull ses nostres durant 3 dies a s'any.

Valoración:12menosmas

Mo.info
Hace más de 2 año

Periódico sensacionalista

Valoración:4menosmas

msn
Hace más de 2 año

ja hem esgarriat es jocs des pla, hem prostituit sa festa aquí i allà perque cada any estigui més massificat, ara anam a canviar més coses a veure si d'aqui 5 anys Sant Joan deixa de ser Sant Joan, quan jo era petit monpare i mumare me baixaven en es jocs des pla i me duen a ses avellanes on xalaven dones, homos i fiets per igual de sa festa, enves de cercar debats absurds, cerquem solucions per recuperar sa festa que tant disfrutavem de petits.

Valoración:8menosmas

Ciutadellenc a favor del canvi
Hace más de 2 año

Senyores i senyors, em dedicaré a questionar una sèrie de comentaris: En aquest cas no es pot equiperar descriminació de sexe i ofici, esteim parlant de la IGUALTAT DE GÈNERE / És cert que intervé una monja a Santa Clara, però no oblidem que forma part de la representació de l'estament religiós, el qual tenia la població sotmesa amb la creència del Cristianisme, i açò és el que interpreta, simplement dóna la benedicció de la iglesia (desitja sort i formula pregàries en el seu nom, però ni tan sols pot sortir per seguir amb la festa, mostra de la situació i censura a l'època) / No és obrir un debat per cobrir espai en un diari, sinó per obrir consciènia. Si les vostres filles decideixen treballar al camp, treballant la terra igual que l'home, com l'hi explicareu que ella no pot ser protgonista en la festa? Simplement perquè sempre ha estat així? El món evoluciona, les coses canvien i no podem seguir encaixats en el passat.

Valoración:-1menosmas

Menorquina emprenyada
Hace más de 2 año

Quan ara se debat si ses dones han de poder qualcar o no per Sant Joan hi ha moltes dones que diuen que no volen que ses dones qualquin, però com tothom sap... ...quan es va decidir que ses dones poguéssin jugar competicions de futbol, bàsquet o atletisme, hi havia moltes dones que estaven en contra de que ses dones poguéssin competir en esports. ...quan es va decidir que ses dones poguéssin fer feina cobrant hi havia moltes dones que estaven en contra de que ses dones poguéssin fer feina remunerada. ...quan es va decidir es vot universal hi havia dones que no volien que ses dones votassin.

Valoración:2menosmas

No a las mujeres
Hace más de 2 año

Si la fiesta se formo con solo hombres, que sigua asi sin mujeres!

Valoración:-2menosmas

manumenorca
Hace más de 2 año

... primero iremos a equiparar a las féminas en la fiesta de todo el pueblo, para todo el pueblo, ellas incluídas... luego llegará el momento de hacer lo mismo en otros sitios pendientes... como la iglesia...

Valoración:-16menosmas
AnteriorSiguiente
Página 1 de 6