Festes de Sant Joan 2014

El bot còsmic

Antoni Cladera homenatja la festa amb una fotografia nocturna d’un cavall amb la Via Làctia

|

Valorar:
preload

16-06-2014 | Antoni Cladera

El fotògraf Antoni Cladera volia fer una fotografia inèdita en homenatge a les festes de Sant Joan i se li acudí representar el bot d'un cavall, al costat d'una barraca i amb el rerefons de la Via Làctia. Però és clar, havia d'aconseguir un cavaller autèntic de la festa, disposat a participar en aquest experiment fotogràfic nocturn.

Va trobar resposta en la família de pagesos del lloc de Son Mercer de Baix de Ferreries. L'amfitriona va ser madona, Magdalena Bagur, mare del jove cavaller, Miquel Arguimbau. Just al costat de les cases del lloc va trobar l'escenari: una tanca amb poca contaminació lumínica, amb la direcció sud neta d'obstacles per observar la Via Làctia i amb la presència d'una barraca.

El genet es va vestir de cavaller de Sant Joan i actuà amb en «Verí», un preciós cavall menorquí.

Comentar


Todos sus comentarios serán previamente moderados. Gracias por participar.

* Campos obligatorios
AnteriorSiguiente
Página 1 de 2

Vega
Hace más de 4 año

Enhorabona a l'autor! Impressionant foto, és espectacular tot el que transmet (diria que és infinit!), enhorabona per crear aquesta obra d'art. Veig que hi ha comentaris, com sempre, d'alguns que no la saben gaudir, quina llàstima, vosaltres vos ho perdeu! enlloc de mirar qui senyala el cel amb el dit, no mireu el dit mirau el cel, per favor...

Valoración:menosmas

J. Allés
Hace más de 4 año

La meva més sincera enhorabona al fotògraf i al model, una gran imatge que té molt a transmetre, plena de color i amb molta espontanietat!

Enhorabona!

Valoración:7menosmas

CIUTADELLA CIUDAD NOBLE
Hace más de 4 año

Enhorabuena, visca Sant Joan

Valoración:4menosmas

cavaller
Hace más de 4 año

L´anorabona al cavaller i al fotograf ,una gran foto.

Valoración:7menosmas

Joan
Hace más de 4 año

Veamos, el arte de fotografiar, como arte que es puede ser entendido de mil maneras diferentes. Por tanto puede o no gustarte la foto. A mi, personalmente, me gusta. Que tenga la cola suelta le da movimiento y magestuosidad (EDU). No creo que el Sr. Cladera haya querido emular a Cartier-Bresson haciendo un instante decisivo (CORDURA). Yo creo que la foto es muy buena, pero sea o no de tu agrado, a mi me motiva, sobretodo, por la dificultad técnica de la toma. Sí soy fotografo aficionado y sé perfectamente que hay detras de esta toma. De hecho habia más probabilidades de que saliese mal de que saliera tan bien como ha salido.

Así que, Toni, mis más sinceras felicidades. No nos conocemos, pero si tengo el placer de cruzarme contigo por Sant Joan, te prometo que te felicitaré en persona.

Bon Sant Joan a tots!

Valoración:17menosmas

Astrónomo
Hace más de 4 año

Me he mirado el video y el articulo de esta gente y resulta ser un trabajo bien currado. La foto está hecha en el mismo lugar y momento pero con luces diferentes, claro.... y la posición de la Vía Láctea es la correcta (Solarsystemscope.com) para el día y la hora que dicen ellos..... el hecho de juntar las dos fotos, no le veo yo que sea una currada padre.... Ahora pegas.... si hay que buscar pegas, en la fábrica de los envidiosos, hay a montones.... buen trabajo y muy original...

Valoración:15menosmas

Toni Cladera
Hace más de 4 año

Pepitogrillo: No era la meva intenció fer d'aquesta foto un póster. Ni molt manco. La gent, la pols.... està representat per la Via Làctea i la pols estelar que regnava al moment de la foto... En quan a la irrealitat, et convit a mirar el video de l'enllaç i a treure el cap qualsevol vespre de lluna nova d'aquest estiu. Llavors en xerram. Gràcies pel teu comentari.

Valoración:22menosmas

Edu
Hace más de 4 año

Un detall important, que per qualsevol ciutadellenc que coneix sa festa, no passa desabercebut: és un cavaller, del camp, i es cavall dur sa coa amollada. Fallo.

Valoración:-12menosmas

alberto
Hace más de 4 año

Malos tiempos para la fotografía tradicional, en cuanto logras una calidad fuera de lo común, la gente tiende a pensar que se trata de un photoshop.

Valoración:17menosmas

Cordura
Hace más de 4 año

Una imagen tan rebuscada y elaborada que pierde espontaneidad y encanto.

El verdadero valor del arte de la fotografía reside en captar el instante. Para lo demás ya está la pintura.

Valoración:-17menosmas
AnteriorSiguiente
Página 1 de 2