Junts calcula en un 260% la subida del coste de los cargos políticos en Alaior

Critican la «falta de ética» del PP por incrementar esta partida tras haber subido los impuestos

|

Valorar:
El pleno para aprobar el cartapacio municipal se celebró ayer tarde

El pleno para aprobar el cartapacio municipal se celebró ayer tarde

Gemma Andreu

Junts per Lô lamentó ayer en el pleno municipal que aprobó el cartapacio, la «falta de ética» del equipo de gobierno, por aumentar el sueldo de los concejales del PP, tras «una altísima subida de los impuestos municipales» en los últimos cuatro años.

La agrupación de izquierdas liderada por Llorenç Pons Llabrés cifra el aumento del gasto en retribuciones políticas, incluida la partida para el nuevo cargo de confianza, en un 270 por ciento respecto al anterior mandato. Concretamente sube hasta los 199.800 euros anuales, por los 55.934 euros de los pasados cuatro años. Si se añade los gastos en Seguridad Social la partida para los sueldos políticos se dispara hasta los 264.300 euros al año.

Junts per Lô (que votó en contra de la subida) califica el aumento de sueldos de «abusivo» y cree que se trata de «una grave contradicción con lo publicitado en campaña y una incoherencia frente a las medidas y motivos de 'austeridad y buena gestión' manifestados con vehemencia durante toda la pasada legislatura».

La subida se produce en parte por el sueldo de la alcaldesa, ya que en el pasado mandato al ser diputada no cobraba retribución del Ayuntamiento, así como por la contratación de un nuevo cargo de confianza y el aumento de las remuneraciones del resto del equipo de gobierno, a base de dedicaciones parciales.

En total, Junts per Lô asegura que las siete dedicaciones parciales del equipo de gobierno suman 4,5 dedicaciones exclusivas, es decir más de las tres que estipula la Federación de Municipios.

Asimismo también afirma que el gasto en sueldos políticos incluso es superior en un 72 por ciento al del último mandato progresista (2007-2011), tan criticado por el Partido Popular, asegura Pons Llabrés.

Comentar

Para poder comentar debes estar registrado y haber iniciado sesión.

AnteriorSiguiente
Página 1 de 3

curtet
Hace más de 5 año

Perdó, rectifico. En Bob Esponja és un gran intel.lectual, i digne votant del PP. Gràcies a l’altura cultural de individus com ell, Alaior ha progressat moltíssim. M’estic plantejant proposar-lo, juntament amb n’Ana Botella, i algun altre pels Nobel, Eurovisión, a algun d’aquets importants premis de la cultura i aquests rollos......

Valoración:4menosmas

Hi hagi pau
Hace más de 5 año

No vos esvaloteu, al•lots!!! Crec que tot és molt més senzill. Na Coia, aquesta legislatura, cobraria menys del parlament que de Batlessa, per tant ha triat cobra el màxim que pugui (poc ètic, però legal). El problema és que no pot escollir dedicació exclusiva, ja que seria incompatible amb el seu despatx d’advocada, i amb les dietes i demès del Parlament. Així cobra el màxim del ajuntament (85%), totes les dietes del Parlament (al voltant d’uns 20000€ més), i pot fer tota la feina que vulgui des del seu despatx. Un xollo!! Però per fer-ho sense que els seus se li tiressin al coll, ha repartit sous a tothom (als 8 primers de la llista), i així ningú protesta. Qui ho faria cobrant un mínim de 20000€ l’any?? Si el moviment ètic “d’un càrrec, una persona” que ha començat al PP de Balears triomfa, na Coia tindrà que escollir entre una cosa i l’altre.

Valoración:10menosmas

Juntitos y Revueltos
Hace más de 5 año

Allots "curtet" tu lo que tens és molta barra. Quina altura moral tens per dir que es qui voten al PP a Lô són uns ignorants sense vergonya, tu que t'has cregut?. En JordiOdri en altres paraules ja va dir que eren basura i ara tu dius que són uns ignorants. Es problema que teniu, a part de ser uns fanatics, és que vos creis en "la verdad absoluta" i es altres sempre van arrats. Teniu es fumets molt amunt, es veu que es 24M no vos els va baixar prou. Lo primer que heu de fer és respectar i no insultar a nes qui no pensen com voltrus. Supòs que enteneu que hi ha gent que ha votat al PP i que per supost no està a favor d'aquesta mesura des sous, es concepte d'autocrítica vos costa interioritzar-lo.

Valoración:1menosmas

Curtet
Hace más de 5 año

Bop Espoja, ets l'exemple del pp de Lo, ignorant i que no té cap vergonya del que fa (en el teu cas, de com escrius), i que se'n enfot del que pensin els demés. Visca la incultura!!!

Valoración:7menosmas

bobesponjacrack
Hace más de 5 año

Para bob esponja... No ganarás el "recort" de negativos pero el de faltas de ortografiía... "molt be xulo" "ets un crack"

Valoración:7menosmas

Votant del PP o millón dit ex-votant
Hace más de 5 año

A na Coia: Avui per Avui no en treuries ni 6.

Valoración:9menosmas

Masca
Hace más de 5 año

A Bop Esponja: "CREE EL LADRÓN QUE TODOS SON DE SU CONDICIÓN"-- No tenir un coeficient intel·lectual negatiu, hauria de ser requisit indispensable per poder anar a votar, i s’evidencia tal com escrius que tu ho tindries vetat. No crec que cap dels votants del PP d’Alaior, amb un mínim de dignitat i/o seny, pugui donar suport a aquest saqueig premeditat.

Valoración:6menosmas

De Lo
Hace más de 5 año

Perquè? De ver que no ho entenc. Coia m'agradaves com alcaldesa, però vist lo vist, m'has decepcionat molt. No ho entenc. No pot ser que tot es poble vegi lo malament de pujar-se es sous un 260% i no hi hagi cap des regidors que no vegi que açò és un disbarat

Valoración:11menosmas

Melchor
Hace más de 5 año

A ver, a ver, a ver, que los de la izquierda ya os estais "pujant dalt sa parra". Yo voté al PP en Alaior porque creia en el trabajo que habían hecho durante los cuatro años anteriores, esto no implica que no pueda ser crítico con sus decisiones como con esta noticia. Yo os comprendo, acostumbrados a defender con rabia lo que hace vuestro partido sea lo que sea, os sorprende que haya gente de otros partidos que sea capaz de hacer autocrítica ya que vosostros de autocrítica sabeis bien poco, lo vuestro siempre está bien. Bueno, no se le puede hacer nada cuando por delante del sentido común se pone la rabia, el fanatismo , el radicalismo y la militancia. P.D.: solo espero que esta noticia sea rectificada por parte del Equipo de Gobierno actual, sino dentro de cuatro años no tendrán mi voto y creo que como yo habrá muchos

Valoración:0menosmas

De Madrid al cielo
Hace más de 5 año

Que cada poble aguanti amb el que a votat no val dir ara que jo he votat sempre al PP i ara comença a plorar. refrany del dia a cada porc li toca el seu sant martin tard o prest.

Valoración:19menosmas
AnteriorSiguiente
Página 1 de 3