Los arquitectos alertan de una mayor demora en las licencias de obras

Ciutadella y Maó, por su mayor volumen de operaciones, registran un retraso superior

| |

Valorar:
Visto 814 veces
preload
Imagen de archivo de unas obras en un hotel de interior reformado en el centro de Ciutadella.

Imagen de archivo de unas obras en un hotel de interior reformado en el centro de Ciutadella.

16-11-2017

Los arquitectos de Menorca alertaron ayer sobre los problemas que está ocasionando el aumento de los retrasos en la expedición de licencias de obras por parte de los ayuntamientos de la Isla. Concretaron que la problemática se agrava en Ciutadella -también en Maó-, y que esta dinámica «genera una tendencia de los promotores a la actuación ilegal». Así lo han hecho saber en una carta remitida a los diferentes responsables de Urbanismo de los ocho consistorios.

Enric Taltavull es el presidente de la delegación insular del Colegio de Arquitectos de Balears (Coaib). Ayer explicó que «el problema se concentra en Ciutadella y en Maó, aunque es mayor en el primer caso. Hay procedimientos que se alargan durante años y sectores específicos como los agroturismos que padecen más lo que está ocurriendo».

Taltavull tiene pendientes reuniones con los diferentes responsables de Urbanismo y destaca la colaboración del organismo que preside para solucionar el problema. En la misiva enviada a las corporaciones municipales también se comenta que «hay muchas quejas referidas a expedientes que pasan de un técnico a otro con diferentes interpretaciones de la normativa».

Comentar


Todos sus comentarios serán previamente moderados. Gracias por participar.

* Campos obligatorios
AnteriorSiguiente
Página 1 de 2

Bufff
Hace 12 meses

El que passa a Ciutadella es de vergonya. La gent ja passa de demanar permisos d'obra perque es inviable fer res amb un retard de 8-10 mesos. Si jo vull obrir un negoci per a l'estiu que ve, ja es impossible. I lo pitjor es que si agafes un local car, posem 3000€ al mes, als 10 mesos has gastat 30000€ sense fer res. I despres a fer les obres. Com volen que la gent faci res? Es impossible. Hotels, restaurants...inviable. Vergonyos. Hi ha manobres amb 5 obres grans pendents i els seus empleats a l'atur...pero aixo al funcionari mentres tengui el seu sou, les seves vacances, els seus dies personals i els seus moscosos, els es igual

Valoración:6menosmas

Perdiueta
Hace 12 meses

3 dies 3 dies.... alayork alayork!

Valoración:menosmas

Ciutadana que pague impostos
Hace 12 meses

Des de tota la vida tenia entès que les administracions estaven al servei del ciutadà i els tècnics i eren per ajudar i en cap cas per posar entrebancs. Però sembla que a Ciutadella els tècncs ho duen molt mal entès. El que tocaria és que el concejalmde torn els exigís que fessin la feina ben feta, al servei dels administrats inen la màxima rapidesa. Vergonyós que passin aquestes coses en el s. XXI

Valoración:14menosmas

Toni
Hace 12 meses

Sres. Técnicos, como Vds. bien saben la demora en la concesión de licencias de obras fundamentalmente mayores, al menos en el Ayto. de Mahón es una cosa endémica y de difícil arreglo, y con el equipo de gobierno actual muchísimo menos. Miren, si para contestar a una solicitud de 140 vecinos realizada el mes de marzo del año en curso y sigue pendiente de contestación por parte del equipo de gobierno? contando ya con informe jurídico (constatable) y este no es el único caso, ya me dirán Vds cuáles son las perspectivas de de futuro para que esto funcione? HUMMMM. ESTO SÍ, PIDIENDO PARTICIPACIÓN CIUDANA, FESTEJOS, REALIZACIONES QUE.. Y TODA ENTELEQUIA POPULISTA, PERO AUTOCRITICA NINGUNA, pues así estamos muchos ciudadanos bastante decepcionados es poco.

Valoración:14menosmas

Indignat
Hace 12 meses

No hi ha dret... el que fa aquesta gent es llevar ses ganes de fer obres, i mes a nes casc antic! El resultat de tot aço sera que totes ses cases antigues de ciutadella caigin... Aço realment volem?? No donar feina en el manobres, funtaner, fusters, electricistes, vidriers, ect??? El que volem es que tothom tengui feina i tenir un casc antic de ciutadella ben areglat i precios!

Valoración:15menosmas

Jfb
Hace 12 meses

El q passa a Ciutadella es una vergonya. 4 tècnics i demores de 9 i 10 mesos, en alguns casos intencionades. De tots es sabut sa poca eficàcia de s’administracio pero es regidor de torn hauria d’agafar es seus subordinats i canta ses 40, i si no, al carrer. Avam quina feina troben al sector privat amb un rendiment com aquest

Valoración:19menosmas

XALET
Hace 12 meses

Doncs sembla que a Alaior amb només 3 dies et donen una llicència per fer un súper xalet.

Valoración:10menosmas

Sr Crack
Hace 12 meses

Los políticos desde los concejales hasta el presidente son una banda de bagos y maleantes. Entre que no saben y que no quieren.

Valoración:17menosmas

A pitjor...
Hace 12 meses

L’ajuntament de Ciutadella el que hauria de fer es ajudar al ciutadà i no fer inviable el demanar una llicencia d’obra major, llegint les declaracions que s’han fet avui de part de l’administració de Ciutadella insto als ciutadans que cada setmana es mirin les juntes de govern per poder veure que es el que s’aprova, perquè el que surt i no res es el mateix... una ampliació, una piscina, i una pobre habitatge... si això es donar moltes mes llicencies tenim un concepte diferent,si quatre tècnics municipals nomes son capaços de treure 4 obres per setmana, no s’entén quina es la feina que va en augment. En referència al que estan fent la revisió al pla general per el que tenia entès tenen un despatx d’urbanistes extern que estan fent la feina i que ben cobren, a més a més també l’estan fent els vostres tècnics municipals? Menys excuses i a fer mes feina i a ajudar a la gent en ves de enredar tot el que passa per urbanisme!

Valoración:24menosmas

de mal en peor
Hace 12 meses

Lo del arquitecto municipal y el concejal do obras del Ciutadella es de traca e indefensión

Valoración:24menosmas
AnteriorSiguiente
Página 1 de 2