La falta de vivienda en alquiler dispara los precios un 20 % durante 2017

En zonas urbanas de Ciutadella y Maó no se encuentran pisos de dos habitaciones por menos de 500 euros al mes

| |

Valorar:
281 encuestas
preload
Una pareja observa las ofertas de viviendas en alquiler y en venta del escaparate de una inmobiliaria en Maó

Una pareja observa las ofertas de viviendas en alquiler y en venta del escaparate de una inmobiliaria en Maó

05-01-2018 | Gemma Andreu

La baja oferta y la elevada demanda de viviendas en alquiler para todo el año en la Isla ha provocado una subida de los precios de hasta el 20 por ciento desde principios de 2017, según el sector inmobiliario, un incremento acorde a la subida de precios del alquiler registrada en el conjunto de Baleares, del 22,1 por ciento.

El precio de una mensualidad vuelve así a niveles de antes de la crisis. Un piso estándar seminuevo, de 65 metros cuadrados con dos habitaciones y un baño, no baja de 500 euros en las zonas urbanas de Ciutadella y Maó, mientras que a principios de 2017 el precio de mercado para la misma vivienda era de 400 euros.

La escalada de precios responde a la tendencia que se nota en el mercado del alquiler en los últimos años: no hay suficientes viviendas disponibles para cubrir la demanda de los residentes. Al menos a los precios que puede o está dispuesto a pagar el menorquín medio. Cualquier inmueble en un estado de conservación aceptable que entra en una inmobiliaria ya se da por alquilado. «Cuando nos entra un producto a precios normales suele estar alquilado en 48 horas», afirma el gerente de Bonnin Sansó, Juan Torres.

[Lea la noticia completa en la edición impresa del 08 de enero en Kiosko y Más o My News]

Comentar


Todos sus comentarios serán previamente moderados. Gracias por participar.

* Campos obligatorios
AnteriorSiguiente
Página 1 de 3

Kapak
Hace un año

Josep, m'estas diguent que una comunitat autonoma amb un sou mig de 16000€, casi 10000€ menys que el nostre, viuen millor que nosaltres. Tu has de baixar dels nuvols. Jo soc jove, i no tinc cap del grup d'amics, que som 15, que treballi en l'extranger. Tots treballem a menorca i del que em estudiat. Pero sense el turisme cap tindria feina, ja que tots vivim del turisme. Diguem quina empresa d'exportacio vols montar perque funcioni i puguis competir no ja amb la peninsula, sino amb altres paisos, inclos xina. Vols fer mes avarques? mes formatge?...el mercat ja esta saturat. Ensaimades? Estan tancant fabriques mes que n'obren. L'utopia de la industria a menorca es viure als mons de Yupi. Y sino, demostram lo contrari amb dades. Hem de donar gracies al turisme pel nivell de vida que portem. Palma ha estat anomenada la millor ciutat del mon per viure en 2017. I nosaltres no vivim molt pitjor. Feste a la idea. Gracies, turisme es el que hauries de dir cada mati

Valoración:menosmas

josep
Hace un año

kapak, no soc funcionari i estic per sort jubilat, no depeng del turisme ni mai i depengut,al mont empresarial a anat enfocant la economia per tindre traballadors baratets i sutmisos, com esclaus, aixo es la realitat i el mont en que vivim , segons tu a menorca es viu de maravella, dons perque la majoria de juventut te que emigrar a altres paisos?i gent que es jubila tambe marcha? per algo sera, baixa dels nuvols i posa el peus a terra.

Valoración:menosmas

Kapak
Hace un año

Mes bejenades. Extremadura, Melilla i Ceuta nivell de vida mes alt. Atencio al nivell de l'afirmació. La industria es impossible que ens doni de viure perque vulguis o no vivim en un mon globalitzat. Hi ha 4 industries que funcionen i la resta estan enfocades a la construccio, que viu en gran part dels locals comercials i hotels i la resta del que pot invertir la els individus amb els guanys del turisme. Que et penses? Que competiràs amb Zara? Que la Seat es traslladarà a Menorca? Les uniques empreses que mig funcionen dedicades a l'exportacio son les de avarques, formatge i dues de sabates que ja produeixen mes a fora que aqui. Baixa al mont real i dona gracies perque el turisme et dona demenjar directa o indirectament. Fins i tot si ets funcionari. Sino, passaria com amb els pagesos: tots a viure de les subvencions...

Valoración:2menosmas

josep
Hace un año

kapak, les bejenades las dius tu i mes cosa, i viscut 40 a l´illa i se de que parlo, antiguament habia industria a menorca i la gent tenia una feina estable i no ara amb uns traballs de temporada i amb sous de miseria,aixo es lo que a portat a menorca actualment per culpa del turisme i no tu perdis ceuta melilla i extremadura tenan un nivell de vida mes alt, per sol fet de no estar aillats per mar ja comporta aixo

Valoración:-1menosmas

Lógica
Hace un año

A todos los que deciden hacer negocio con las necesidades básicas del ser humano, les recuerdo que en su día España se adhirió a la Declaración Universal de los Derechos Humanos y, que según su artículo 25, lo que hacen no será ilegal, pero está feo.

Valoración:-2menosmas

a "kapak"
Hace un año

" Es el que ens permet ser el lloc d'Espanya que construeix més llocs de treball" , refiriendose al turismo....perdone que me ría!!!

Valoración:-4menosmas

TURandot
Hace un año

Todos los que hablan de especulación son unos envidiosos, tipo Espinar. Ellos harían lo mismo. Si dicen que Menorca es caro, que vean precios de pisos de 60 metros cuadrados en Madrid y ya no,digo en Ortega y Gasset o en Claudio Coello, sino en el extrarradio, incluso en el cinturón sur. Eso si es de flipar, pero la,oferta y demanda, marca los precios.

Valoración:3menosmas

Kapak
Hace un año

Josep, el turisme el gran mal de l'illa? Increhible les bejenades que hi ha que llegir. El turisme es la nostra salvació. Es el que ens permet ser el lloc d'Espanya que construeix més llocs de treball. Es el que ens permet ser una de les zones mes riques. Es del que vivim el 90% dels menorquins, fins i tot els funcionaris, el sou dels quals es paga amb els impostos que genera el turisme. Pretendre viure de la industria en un mon globalitzat a Menorca es viure una utopia. Es veritat que els llocs de treball no son per tot l'any (la majoria) pero com a minim n'hi ha. Sense turisme seriem com Ceuta, Melilla, Extremadura... llocs amb nivell de vida molt mes baix. Hauriem de viure de subvencions donades per uns impostos que no recaptariem... me sembla incrheible les bejenades que es poden llegir

Valoración:14menosmas

luichi
Hace un año

Hay quién piensa que los que tenemos un piso para alquilar somos una ONG, la vida no es gratis y nunca lo será, no tengo la obligación arreglarle la vida a nadie, si tengo que alquilarlo lo voy a alquilar para ganar dinero. Antes que alquilar barato prefiero prenderle fuego.

Valoración:2menosmas

josep
Hace un año

estic d´acord que en una gran ciutat i a la peninsula els lloguers puguin ser alts,oero a menorca que nomes es una illa de no grans dimensions, aqueets preus, son absurds, i nomes son fruit de la cobdicia i especlacio, jo vics ara a la peninsula, i pago 600 euros pere el lloguer de una casa practicamen nova de dos plantas i garatge gran al sotano i jardi gran a derrera de la vivienda i un mes petit al devant, la diferencia que el lloc quue vics no ja especulacio, ni turisme que es gran mal de l´illa.

Valoración:-16menosmas
AnteriorSiguiente
Página 1 de 3