Un tuit de Varsavsky sobre los idiomas en los colegios de Menorca desata la polémica

|

Valorar:
preload
MARTIN VARSAVSKY.

Imagen de una conferencia de Martin Varsavsky en Menorca

17-04-2015Kika Triay

Un comentario del empresario de las telecomunicaciones Martín Varsavsky, fundador de Jazztel, ha desatado una agria polémica en Twitter. El gurú tecnológico, que tiene residencia en Alaior, aseguró ante sus más de cien mil seguidores en todo el mundo que «en Menorca no hay ni un solo colegio público en el que más del cinco por ciento del horario lectivo sea en inglés. Básicamente es todo en catalán con una hora en inglés y una hora en castellano a la semana».

El tuit provocó numerosas respuestas de indignación acusando al empresario de difundir noticias falsas, en la mayoría de los casos, y de señalar al catalán como el problema. Una de las más llamativas fue la del director del IES Joan Ramis i Ramis de Maó, Llorenç Pons Llabrés, quien le espetó: «Mientes más que hablas. ¿De verdad pasas temporadas por la Isla? Debes estar en tu nube», en alusión al número real de horas de inglés y castellano, superiores a esa clase semanal.

Ante esa airada reacción, Varsavsky, quien aseguró que «el catalán no es el problema», sino la escasez de inglés en la educación pública –un idioma que considera que ayuda a ganar más dinero en el mundo laboral– retó a sus seguidores a darle el nombre de un colegio en la zona de Maó donde se imparta un número «razonable» de horas lectivas en inglés, a lo que algunos docentes respondieron con rotundidad recordándole al menos dos casos, como el colegio Sa Graduada y el instituto Cap de Llevant, donde a través del British Council se permite a los alumnos inscritos en el programa recibir un tercio de las clases en lengua inglesa.

Otros tuiteros aseguraron que si no se imparten más horas en inglés es por falta de profesores que dominen la lengua, a lo que Varsavsky, que también recibió la difusión y el apoyo de muchos otros seguidores, respondió que «tendrían que dejar dar clases a cualquier nativo que supere las entrevistas. Hay muchos británicos en la isla».

Horas más tarde calmaba las aguas con un tuit en catalán alabando los atractivos del invierno menorquín: «L’hivern a Menorca, la millor estació. Molt de sol i cap turista!».

Comentar


Todos sus comentarios serán previamente moderados. Gracias por participar.

* Campos obligatorios
AnteriorSiguiente
Página 1 de 9

dic
Hace un mes

@Alvaro: El català també és llengua oficial i,tot fent les classes en català la majoria,la sintaxi i la gramàtica i no diem la ortografia els bé just.O sigui que és més de la capacitat del alumne que de res més.

Valoración:-1menosmas

Alvaro
Hace un mes

Completamente de acuerdo, si no hubiera estudiado por mi cuenta el inglés habría acabado con un inglés básico sin fluidez como el de mis compañeros de clase, al igual con castellano oralmente y la gramática siendo la lengua oficial, una vergüenza!!!

Valoración:0menosmas

català emprenyat
Hace un mes

Francesc Gimera i Sabater:" No me toques que me tiznas dijo la paella al cazo" o " Si has de sortir enmascarat és d´una paella".Crec que els de la pell fina sou els que només sentir parlar del català ja us pica tot. De on és l´origen de la vostre llengua? és tan autèntia com dir "calçoncillos" "calcetins" o "boïnder" "bòtil" .Potser llegir una miqueta o visitar algun arxiu us aclariria les coses. Bep:Serà que no vos agrada venir a enfangar Catalunya vosaltres.El govern espanyol se us pixa d´amunt us diu que plou i us penseu que es ver.Menystenir als catalans sembla que us posa.Si sou feliços així de ser cornuts i pagar el veure,res a dir.

Valoración:1menosmas

Francesc Gimera i Sabater
Hace un mes

Martín no pasa res es catalanistes tenan sa pell molt fina, viuen de aixo, ells sempre tenen rao els altres no poden opinar.

Jo crec que sa nostra llengo es mes antiga i auténtica que es catala.

I me agrada rallar.le con es meu vais.

Valoración:-1menosmas

Bep
Hace un mes

Quant de català de Catalunya que escriu per aquí. No tenen prou enfangada "la" seva terra, que venen a enfangar sa nostra.

Valoración:4menosmas

Joan
Hace un mes

M'agradaria saber quantes escoles hi ha a Londres, Nova York, etc que fagin mes del 5% de classes en català, fins i tot en espanyol. @pregunto i @"""""""""" no vos extranyeu dels comentaris catalanofòbics. Son els de sempre, duen anys així. Intentant alimentar la catalanofòbia i dividir-nos. Els ultranacionalistes espanyols del Todo por la patria. Els constitucionalistes que es passen la Constitució pel forro quan els hi convé

Valoración:-18menosmas

pregunto
Hace un mes

No s´enten tanta catalanofòbia,es diu que s´ensenya el català de Barcelona,el català que s´ensenya a totes les escoles és el mataix.Bé no, aquí a les illes hi ha moltes paraules autòctones.Ningú de LLaida,Girona o Tarragona s´ha quixat mai d´això i ells també tenen les seves variants.Sembla que els balears pel fet d´estudiar en català quedem incapacitats per apredre altres llengues.Algú s´ha queixat de que a Andalucia o a la Rioja s´ensenya el castellà de Castella?

Valoración:-16menosmas

,,,,,,,,,
Hace un mes

Xec: També es pot fer obtatiu les mates,les ciències ect.Cuànta incultura i menyspreu a la llengua pròpia.Cap país desprecia la seva pròpia llengua com aquí,és una llàstima.És diu que el català no serveix per res però resulta que vas a la sanitat o a la justicia i no pots ser atès en català a la nostre terra.

Valoración:-9menosmas

No adoptation
Hace un mes

Martín...turista ets tú

Valoración:-13menosmas

Francesc Gimera i Sabater
Hace un mes

Un tío que te es c..ns de diro fort i clar, prou imposició catalanibana.

Valoración:12menosmas
AnteriorSiguiente
Página 1 de 9