Alaior decide cancelar casi todos los actos programados para este verano

No se hará el pregón de Sant Llorenç, después de la renuncia de las hermanas Riudavets. Tras las nuevas normas decretadas por el Govern, también se suspenden las actuaciones musicales, las ferias y los torneos deportivos programados

| |

Valorar:
preload
Maria y Xisca Riudavets

Maria y Xisca Riudavets

El Ayuntamiento de Alaior ha confirmado este martes la cancelación del pregón de las fiestas de Sant Llorenç de este año, tras la renuncia de las pregoneras Maria i Xisca Riudavets formalizada el lunes. Asimismo el Consistorio ha decidido suspender gran parte del programa de actos de este verano, tras la publicación por parte del Govern de las nuevas medidas y normas que hay que seguir a partir de ahora, después de que se hayan detectado numerosos brotes en toda España. El Ayuntamiento entiende que estas normas «dificultan el correcto desarrollo de muchas de las actividades previstas».

Así se ha suspendido el Sant Jordi d’Estiu, la programación musical en el Pati de Sa Lluna, los conciertos de Cala en Porter y Son Bou, los conciertos ‘Gent d’aquí, vetlades de Lô’, la gala lírica con Simón Orfila, los torneos de Sant Llorenç de automodelismo, pádel, tenis y ajedrez, el concurso de salto de obstáculos de Sant Llorenç, el concierto de la Banda Municipal en Cala en Porter, Son Bou y Alaior, la actuación de la Banda de Tambors, la segunda actuación de Lluna Plena, la exhibición de baile en línea, el Mercat de Ses Coses Polides, el tradicional Glossat de Sant Llorenç y los espectáculos de magia y acrobacia.

«Es necesario que impere el sentido común y que todos seamos conscientes de la importancia de seguir las normas para no contribuir a extender la covid-19 y cumplir las medidas de seguridad ya que tenemos que aprender a vivir con este virus que tanto daño nos está haciendo », afirma el alcalde de Alaior, José Luis Benejam.

Pregoneras de Sant Llorenç del año que viene

Maria y Xisca Riudavets han decidido dar marcha atrás y han renunciado a pronunciar el pregón este año. Así lo hicieron saber el lunes al alcalde José Luis Benejam.

Tomaron la decisión por responsabilidad, al considerar que no es el momento de protagonizar este tipo de actos festivos que, entienden, dan por iniciadas las fiestas cuando este año todo va a estar cancelado. Además, cuando aceptaron esta misión ya lo hicieron con la pretensión de que se convirtiera en un encuentro entre amigos. Confían en poderlo pronunciar el próximo año. En este sentido, cabe destacar que el alcalde de Alaior, José Luis Benejam ha confirmado que las hermanas Riudavets serán las pregoneras de las fiestas del año que viene.

Las hermanas Riudavets habían aceptado esta misión con mucha ilusión y orgullo. No obstante, las circunstancias actuales, con el coronavirus aún presente, han hecho mella en su decisión. Los ayuntamientos han cancelado todos los actos multitudinarios, de protocolo y con caballos, aunque algunos han programado actividades culturales generando opiniones encontradas entre los ciudadanos.

Además, no hay que olvidar que el pregón ha estado envuelto en polémica después de que una recogida de firmas a través de la plataforma Change.org solicitara la suspensión de todos los actos.

Comentar


Todos sus comentarios serán previamente moderados. Gracias por participar.

* Campos obligatorios
AnteriorSiguiente
Página 1 de 2

Maria
Hace 25 días

Ses pregoneres han renunciat devant sa pressió ciutadana i vegent quina era sa opinió general. Quan sa noticia surt al diari els protagonistes ja fa temps que ho saben i han donat el seu vist i plau. Per tant D’entrada varen dir que si. I açò és el que no entenc i el que fa més por en aquesta pandemia en la que remam tots junts: perquè hi ha tanta gent a qui el seu sentit comú no els fa renunciar d’entrada sino que esperen a veure què fa/diu la resta del ramat per a actuar ells d’una o altra manera. Així no ho aclarirem...

Valoración:11menosmas

Ciutat industrial
Hace 26 días

"Toni": a Mercadal no van xerrar ni de fer pregó, i qui ha renunciat a fer es pregó de Lo han estat ses pregoneres, no s'ajuntament. No sou es més indicats per anar donant lliçons a n'es altres, que si fos pen Benejam, enguany farien inclús focs artificials!!

Valoración:8menosmas

Toni
Hace 26 días

S'ha canviat el títol original de la notícia. Lo que la desvirtua. El títol era que elles, dilluns, renunciaven a fer el pregó. A rel d'això, l'Ajuntament ha suspés, dimarts, la resta d'actes

Valoración:13menosmas

De Lô
Hace 26 días

Entenc que es suspenguin les activitats que poden ser una crida a reunir gent de manera innecessària, però no entenc com també es suspenen les actitats que es fan en espais tancats on es pot controlar l'accès, qui hi entra i es poden mantenir el distanciament de seguretat. Estam fent mal a sectors necessaris i que, a dia d'avui, s'han comportat com calia, com per exemple el sector cultural. Em sembla mentida que tot sigui tant fàcil de suspendre sense mesurar el mal que pot fer. Està clar que ens volen incults, cecs, sords i com a bens.

Valoración:-8menosmas

Xiprinant
Hace 26 días

«L’any que ve», «l’any que ve»... Sou molt optimistes si pensau que amb un any estarà tot aclarit. En sèrio esperau una vacuna per tothom en menys d’un any? Jo no l’esper ni d’aqui dos, ni tres, ni apostaria per cap data. El virus seguirà circulant molts d’anys, igual que encara circula el de 1918. Si un vol, sempre hi haurà una excusa per dir que no es pot fer res. Ni els humans ni cap animal pot viure en estat d’alerta permanent. Tot torna cap a la normalitat i s’assumeixen els riscos de viure. De finor i per esgotament, així és com acabarà aquesta pandèmia.

Valoración:14menosmas

Sant Llorenç 2021
Hace 26 días

👏🏻👏🏻👏🏻 Rectificar es de sabios . L’any que ve farem un Sant Llorenç de dalt de tot . Anims i salud per totom. 💪💪

Valoración:52menosmas

.
Hace 26 días

Açò demostra que aquest és un Ajuntament que escolta a tothom, que té en compte ses opinions des demés, siguin des color que sigui, i que pel que vetllen és per sa salut des ciutadans.

Rectificar ens fa millors. Algunes decisions es prenen en unes circumstàncies diferents, i saber rectificar quan veim que pot ser no era el millor, és d'agrair.

Valoración:26menosmas

Ben fet
Hace 26 días

Molt bona decisió per per de s'Ajuntament. Rectificar, com diuen, és de savis.

Veig com molts altres ajuntaments, com es de Maó, anuncien que no faran actes per ses festes, però mantenen tots es altres actes, com un festival de cinema? Açò és hipocresia. O tot o res. Que passa, que es virus actúa diferent a un festival de cinema que a un concert amb honor a gràcia, per exemple?

Bravo per s'Ajuntament d'Alaior!

Valoración:20menosmas

Toni
Hace 26 días

Molt bé per sajuntament!!!! Aviam si aprenen es de mercadal,

Valoración:37menosmas

Sanitaria
Hace 26 días

GRACIAS!!!

Valoración:50menosmas
AnteriorSiguiente
Página 1 de 2