Sant Llorenç 2019

Calor i xafogor al darrer jaleo de Sant Llorenç

|

Valorar:
preload

Festes de Sant Llorenç d'Alaior. Diumenge de festes

11-08-2019 | Gemma Andreu

Només quatre gotes han caigut poc abans que comencés el darrer jaleo de les festes de Sant Llorenç d'Alaior. No han ajudat a refrescar l'ambient, sinó el contrari, han fet pujar la humitat i la temperatura de sensació en aquest xafogós estiu. Però així i tot, a Alaior hi ha hagut més ganes de festa que mai.

A les 9 del matí, la diana amb la banda de cornetes i tambors d'Alaior, els gegants d'Alkaior i els convidats de Sant Joan de Vilatorrada han recorregut els carrers del nucli urbà. Al mateix temps, també ha començat el replec dels caixers i cavallers.

El primer acte festiu de la jornada ha estat la celebració de la Missa de Caixers a l'església de Santa Eulàlia, plena de gom a gom.

Poc abans de la 1, feien entrada sa Plaça el caixer batle, Cristóbal Marquès, i la Banda de Música des Migjorn ha començat a sonar la música del jaleo, que culmina amb l'entrega de les canyes verdes.

Comentar


Todos sus comentarios serán previamente moderados. Gracias por participar.

* Campos obligatorios
AnteriorSiguiente
Página 1 de 2

Menorquí
Hace 3 meses

Xuroi, no es que, como dices, “se permita la samba en el momento de despedida y darrer toc”. Se trata, real y sencillamente, de un error de previsión y organización que esperemos no se repita el año que viene, sirviendo este de aprendizaje.

Lógicamente, ni las autoridades, ni los caixers ni la Banda desean que algo así suceda, puesto que todos buscan dar lo mejor de sí en las fiestas en un clima de colaboración y respeto mutuos.

Una posible solución es que, para otro año, en caso de que aún esté la Banda des Migjorn, alguna autoridad dé la orden de inicio de la samba una vez haya finalizado todo el protocolo.

Fue un error de previsión y organización, Xuroi; fácilmente corregible en próximos años. Un error inconsciente (puesto que muchos de los implicados no se percataron de él), pero ciertamente un error.

Saludos y gracias por dar a conocer este hecho para que así pueda subsanarse.

Bones festes a tothom!

Valoración:menosmas

Xuroi
Hace 3 meses

A ver, tanta historia con los protocolos de fiestas y se permute “ la samba” en el momento de la despedida y darrer toc.

Esto hay que mirarlo.

Ajuntament de Lo, hay que encontrar una solucion

Valoración:0menosmas

jordi
Hace 3 meses

o ses festes de lo eren mes que ses dels altres pobles? no ho sabia aço ara m`enter

Valoración:2menosmas

Menorquí
Hace 3 meses

Comentari dedicat a nes “haters” (és a dir, comentari dedicat a aquells que comenten amb perceptibles dosis d’odi):

En 3, 2, 1 dies es vostros comentaris moriran. Sí, moriran. Gairebé ningú no els llegirà. Estan condemnats al més absolut oblit. I ho sabeu. I si no ho havíeu pensat, ja us ho dic jo.

Per tant, una humil recomanació: Reservau ses vostres energies per a coses molt més constructives.

Ses crítiques si són ben reflexionades, argumentades i emeses amb total respecte, ben arribades siguin. D’altra manera, molt millor quedar calladets o calladetes.

Molt bones festes a tothom!

Valoración:1menosmas

De lo
Hace 3 meses

Amb lo que hauria de fer un pensament sa juntament es amb sa musica de es bars, es una vergonya deixar posar altaveus defora!!!! I com que no ni ha prou amb es dissabte, es diumenge de cada any amplien s'horari permes perque els hi conve fer que tothom despres d sa samba sorti rapid de sa pla¢a i aixi fer net. Com es nota que es concejal de festes es jove i no sap que es aixecarse abans de les 5 per anar a fer feina, CADA DIA!!!

Valoración:-1menosmas

Sambeiro
Hace 3 meses

Los pasodobles toreros sí que eran tradición arraigada, no? No segueu ximples, dendelets, que senpre s'ha sonat música després de sa passada (i ara toca s'actual, carcamals). Llàstima de país amb tant de bàmbol opinant de tot sense sebre res. Bona feina Banda!!

Valoración:3menosmas

Sambero
Hace 3 meses

Sa samba ja cansa i es director tambe

Valoración:-4menosmas

Xuroi
Hace 3 meses

Be cert. Lo de sa “samba” ja s’hauria de erradicar, a Lo y tota Menorca, pero sobretot a Lo. Fa pena que sa gent esperi que acabi es jaleo per veure “ es migjorners” fent-se veure.

Ajuntament de Lo. Hem de acabar amb aso.

Valoración:14menosmas

Directo
Hace 3 meses

Las fiestas de Alaior cada vez se parecen más a las de los otros pueblos. Antes era un placer asistir a estas fiestas, pero desde hace años son unas fiestas más. Sin duda este año unas Completas simples y aburridas lejos quedan esas Completas de Alaior que encandilaban a toda Menorca, ahora hasta las de Migjorn o Ferreries son mejores. La Convidada otro ejemplo más. El Jaleo que parece que van con un cohete en el trasero. La falta de respeto de la banda de música tocando la samba en pleno darrer toc de fabiol... y así un sin fin de faltas de respeto al protocolo que lo único que hacen es convertir a las fiestas de Sant Llorenç en una más! Aprendan de Ciudadela!

Valoración:4menosmas

Pedro
Hace 3 meses

Sisi!! I la samba esta que pinta aquí? Unas fiestas llenas de tradiciones, respeto, protocols... Y acabar con la samba?

Valoración:11menosmas
AnteriorSiguiente
Página 1 de 2