user n´enric | Hace más de 4 años

El agua de rosas de Sant Joan ("Aigua-Ròs", que leido en menorquín sonaría en castellano "aigurós") es una tradición ancestral de las gentes del mediterraneo que en Menorca se ha conservado, sin saberse muy bien su origen correcto, el hecho de repartirse a la gente, por parte de los "caixers" en las casas y por la calle el día de Sant Joan, un líquido perfumado, actualmente hecho de agua con colonia y poco más. Dicha tradición mediterránea consiste en dejar a la intemperie, durante toda esa mágica noche del solsticio de verano, un cuenco grande con agua y pétalos de rosa en su interior, que se retirará al amanecer y se dispondrá en frascos, atribuyéndole a esta agua dones curativos y mágicos, y usándola todo el año y en las demás fiestas que se celebran en Menorca hasta el próximo solsticio. Gloriós Sant Joan a tots i a totes!!!!. Un menorquí.

user LRN | Hace más de 8 años

Tots els caixers saben els protocolos, i ja esta prou be que a la fi una junta els posi en practica... Colque any caixer que fuma, beu pomadeta, etc. Tot club equestre pot anar a fer espectacle pero no a fer una calcomania de les nostres festes. Sino hagues gent fent votar els cavalls a mancor ja seria altre cosa. Cada poble les seves festes. Avam si fa seny per l any qui ve. Salut!

user ...... | Hace más de 8 años

Son mallorquí i crec que les festes de cada poble son úniques i si les vols viure amb la gent ves a on se celebren. També s'ha de dir que les festes de Mancor de la Vall son precioses i veure caixes de Menorca me sent molt agraït encara que no sigui el mateix que veure-les amb la gent del poble d'origen. Pero veure comentaris anti-mallorquins seguent uns pobles units, aixo si que me sap greu. Salut i bones festes.

user menorquin | Hace más de 8 años

muchos de la junta son los primeros que incumplen los protocolos, fumar, bebe..etc..vocales y demás de la junta están allí para poder salir a mas fiestas, menos ir haciendo protocolos para "joder" a la gente en chorradas, y procurar cumplir mas las normas de comportamiento e imagen dentro de las fiestas. y yo soy caixer.

user No ho entenc | Hace más de 8 años

No ho entenc. Segons el que diu la noticia aquests caixers nomes poden participar en les festes de mao, no poden participar aixi en cap mes festa de Menorca. Perquè segons diu els protocols prohibeix participar en unes festes patronals de un altre municipi. Desconec si a mao passa no perque les de mao nomes hi he anat una vegada. Pero a altres festes de Menorca si es cumpleix els requisits que el municipi indica hi ha caixers que participen en varies festes patronals. Aixi si participen a mao ja no poden fer-ho tampoc a cap de Menorca, segons la noticia.

user Benet | Hace más de 8 años

Qué pinta sa junta de Caixers a Maó? Qué es açò de repartir s'aigo-ros es dissabte de festes es matí quan sa festa des caixers no comença fins aprop de les 5 des capvespre. Sa junta de Caixers no té criteri suficient per dir-lis a nes polítics o regidor de festes que açò no és així . S'aigo -ros en es seu moment i a nes lloc corresponent. Ja està bé de fer invents. hi ha coses de ses festes que són intocables ;no les feu malbé més.

user destierro | Hace más de 8 años

Que se han ido a mallorva a ayudar a los mallorquines en conseguir lo que hace años que estan intentando, que no es otra cosa que apropiarse de las tradionales fiestas patronales y costumbres menorquinas, han visto que gusta y son un culo veo culo quiero. pateicos los menorquines que van encima a reirles las gracias, cortos se han quedado, nunca mas los dejaria salir al jaleo que se vayan a mallorca

user Bot bot | Hace más de 8 años

Pregunto: se puede hacer "bots" en la pista?/ y en una tanca?/ y por un camino?/ y por una calle? ( fuera de lasfiestas). Es que en los protocolos no lo pone.. Y alomejor sancionan por eso... Repito: pregunto, no entro en polemica....

user lucas | Hace más de 8 años

Enhorabona als Caixers que exporten la nostra cultura equina arreu del mon, això és senzillament engrandir Menorca, em fa pena, veure que alguns es pensen que el mon només és Menorca, o no té Menorca a les seves festes cavalls de raça espanyola, o no tenim vaques frisones, o no és el "jaleo" una jota aragonesa, o no tenim moltes altres coses i constums d'altres indrets.... sort que hi ha menorquins que fan Menorca gran a fora de l'illa, si no fos així Menorca seria encara més provinciana del que és, per cert, senyors caixers de Maó, siguin un mica més oberts de ments, i no visquin només per dos dies de festes patronals.

user maria | Hace más de 8 años

Sincerament penso que la Junta de Caixers s'ha equivocat. Si és una empresa privada que ha fet aquest espectacle és a ell a qui han d'anar a demanar explicacions, no als pobres cavallers que fan el que poden per estalviar quatre durus per poder sortir per les festes, que és prou car. Crec que una amonestació als cavallers hagués estat prou sanció. Malament començam....