Tomeu Tomeu | Hace más de 2 años

Pues yo he hecho varias quejas por negarme el derecho a que el ayuntamiento se dirija a mi persona en la lengua oficial de las Islas, el Castellano, y sólo me contestaron una vez para decirme que aunque la lengua oficial es el Castellano también hay otra la lengua cooficial que es el catalán y que no iban a hacer nada. Vamos que me dieron la razón pero imponen su ideología aceptando la supremacía de esa Comunidad Autónoma de la península, Cataluña.

user Lluís | Hace más de 2 años

OccitàSes teves elucubracions històriques són tan patètiques com ses filològiques. Es catalans que conquistaren Mallorca no varen imposar sa llengua a ningú. Feren una cosa pitjor: varen cometre un genocidi. I com que sa seva llengua era sa catalana (es català des segle XIII, amb es dialecte o dilactes de procedència des conquistadors), es descendents l'heretaren i la continuaren parlant fins arribar a noltros, es mallorquins d'avui, que som es descedents des genocides i no de ses víctimes. Per tant, a tu ningú t'ha imposat es català. En canvi, es franquisme si que te va imposar sa castellanització, i sa conseqüència ès que parles i escrius un "mayorcano" xampurrat, que no recorda gens es mallorquí des teus padrins. Salut i continua fent es ridícul per aquí. No afluixis!

user Feliç2022 | Hace más de 2 años

Anonimusvas mes tort que un clau gancho!!!!!!!!!!!!!!!!!!!. ¿Cuántos Ivan, Natalia, Renato, Pascuali, Emma, Camille, etc., bautizados y registrados en el juzgado conoces en Mallorca?. Esto ya no es un contubernio judaico masónico como en tiempos del Franquito. Yo conozco unos cuantos, para que veas que no vivo de espaldas a la gente en esta isla. Lo que te pasa y disfrutas con ello, como buen catalanista, es hacerte el victimista. Como bien te dicen si no te gusta lo que tienes por nombre, como supongo que eres mayor de edad, vas al registro y te lo cambias.

user Occità | Hace más de 2 años

AnonimusLlavors de que te queixes que es va prohibir s'ensenyament en català, els teatres, els documents públics, els actes jurídics, fins i tot el registre a ses partides de naixement amb noms mallorquins, es catalans no feren res de tot això, simplement te passaven es guinevet per es coll ( Jaume III ) o te cremaven a sa foguera ( Cabrit i Bassa ) quan defensaves sa independència del reine de Mallorca. Vergonya cavallers, vergonya.

user Anonimus | Hace más de 2 años

MendezFelicidades. En un yuntamiento de habla castellana, año 2002 fue negada la inscripción de mi hijo con el nombre de Pau, de lo cual tengo denuncia y testimonio notarial. Beneit.

user Mendez | Hace más de 2 años

Anonimus, jo tenc es meu nom en Mallorqui des de 1989 en es DNI i ningú me va posar cap problema per canviar-ho, durant aquest temps he renovat es DNI varies vegades i ningú m'ha obligat a posar-ho en castellà. Es meu nebot nom Pau i va neixer l'any 85, el batiaren com a Pau, el varen inscriure com a Pau en es Registre Civil i en es seu DNI diu que es seu nom és Pau. Aixi idò te dic que no diguis mentides perque no posen cap problema per posar es nom en mallorquí (de fet lo que consta és que es nom és en llengua catalana, perque es mallorquí, com tots sabem està prohibit) a cap document de identitat.

user Anonimus | Hace más de 2 años

OccitàLos mallorquines que habitaban Mallorca al llagar los catalanes ¿ cómo habían ocupado Mallorca?. Lo hicieron de forma pacífica?. No eran mallorquines los que habitaban esta isla durante la invasión musulmana?. La conquista por parte de las tropas castellanas a principios del XVIII fue pacífica? Castilla hizo una reconquista sin derramar sangre?. Y de los romanos, qué me dices de los romanos? Aquí estamos hablando de lengua.

user Occità | Hace más de 2 años

AnonimusEs penòs que te xerrin d'una convivència pacífica de catalans i mallorquins durant s'ocupació catalana de Mallorca, on es va imposar sa llengo a guinavet i fogueró. Hi va haber un temps a Mallorca del segle XIV, que no hi habia querelles, fosses comuns, justícia, jutges, advocats, pressons, recursos, ni permisos, ni indults, ni cloaques de clevagueram per es mallorquins nacionalistes independentistes, es peixos grans feixistes catalans es menjaven es peixos petits mallorquins, ens devoraven ses forces d’ocupació del nazional catolicisme feixista català mercenàries almogavers de al crit de “Desperta ferro“ ( lo de “ a por ellos “ va ser una broma devora aquestes bèsties tarades ), i ens empalaban i torraban com a cabrits en fogueres i brasses ( Cabrit i Bassa en el Castell d’Alaró ) i ens passaven a guinevet per es coll ( Jaume III a sa batalla de Llucmajor ), deixant terror i caps per ses cunetes dels camins de tota Mallorca. així impossaren ses seves lleis i sa seva llengo es catalans. Vergonya cavallers, vergonya.

user Anonimus | Hace más de 2 años

OccitàEs verdad, no pasaba ni con Cañellas ni con Franco, de hecho no pasaba desde que hay datos fiables, es decir, desde principios del siglo XVIII. Desde hace 300 años nunca hemos bajado de la tercera posición por lo que atribuirle el mérito a Franco no parece lógico más bien parece nostalgia franquista. Debe reconocer que los políticos de los ultimos 30 años lo han hecho peor que Franco pero esto no quiere decir que este lo hiciera bien, sino que los actuales son pésimos, peor que los politicos franquistas.

user Anonimus | Hace más de 2 años

Feliç2022En el siglo XXI quise registrar a mi hijo con el nombre de Pau en un ayuntamiento de habla castellana, no lo aceptaron y tuve que poner una reclamación, minutos antes habían registrado a un niño con el nombre de Kevin. Ninguno de mi generación esta registrado con el nombre en mallorquín, repito, ninguno. Que tú no conozcas a ninguno no me estraña, vives de espaldas a la gente de Mallorca.