user Vamos | Hace un año

CríticUn parell de preguntes Crític: a) A Menorca hi ha algun centre concertat que no sigui religiós. b) Per què els centres concertats no tenen Formació Professional Bàsica, per exemple?

user Crític | Hace un año

"Manumenorca", no només t'has passat de frenada, sinó que faltes absolutament a la veritat. En primer lloc, no tots els col·legis concertats són religiosos. Això simplement no és cert. Potser només coneguis una petita part de la realitat, però hi ha centres concertats que són laics, ja siguin cooperatives, ja siguin d'iniciativa privada, però que han volgut concertar. En segon lloc, hi ha un fals debat entre la pública i la concertada. L'Administració Pública necessita els concerts, ja que d'altra manera no prodria escolaritzar tothom. En tercer lloc, no és cert que en els centres concertats, fins i tot en els religiosos, el pensament sigui tan controlat. De fet, actualment, el pensament de molts de capellans i de moltes religioses i religiosos és molt més oberta i atenta al que pensen i senten els altres, que la que es veu en la major part dels comentaristes d'aquest diari i, en especial, aquells que es creuen que poden criticar les persones per tenir unes determinades creences i di que tots són iguals. Un centre religiós és, bàsicament, un centre docent i moltes vegades l'educació és tan bona o més que en qualsevol altre centre públic. O acas us pensau que tots els professors dels centres públics són exemples de saber fer i de preocupació per l'alumnat?. T'ha passat tres pobles dient que els professors de la pública són més normals. Jo he conegut de tot a la pública: persones amb problemes psiquiàtrics, alcohòlics, professors cremats que no els importava ni poc ni gent l'alumnat, professors que es posaven a llegir el diari tot el dia..... Crec que te fa falta molta anàlisi, més introsprecció i menys sobèrbia, davant un tema que és evident que desconeixes.

user Joaquin Gomez | Hace un año

Oscar FormidableEso es debido a la diferencia económica que hay entre unos y otros. Además yo lo que hablo es de que no debería haber concertada. Usted habla de privada, la privada es otra cosa. La concertada es solo medio privada ya que es subvencionada en parte con mis impuestos y ya he dicho que no quiero que mi dinero vaya a estos colegios. En ningún momento hablo de la privada.

user Troll Ebus | Hace un año

ZaskamanPues el futuro que nos proporcionará la generación mejor formada que la historia, que, además, tendrá que arreglar sí o sí los desaguisados que les estamos dejando, por ejemplo el desastre medioambiental que se van a encontrar. Y seguramentes lo conseguirán. O es que tu educación, Zaskaman, fue perfecta y maravillosa? Pues eso.

user Troll Ebus | Hace un año

TotPotSerSi realment hi hagués igualtat, els professors de les escoles concertades no serien elegits a dirt, sinó que hi hauria llistes, oposicions... igual que a l'escola pública. Mentre siguin posats a dit, veig bé que cobrin menys, i també que se'n vagin quan trobin cosa millor.

user Demenorca | Hace un año

Hasta aquí se ha escrito muy poco de lo que tanto social como éticamente tiene más importancia: cómo evitar la afectación de los derechos de los alumnos que tan injustamente les provocan a ellos esos procesos actuales de concursos y traslados entre las escuelas públicas y privadas . Parece que sean más importantes todos los demás “intereses”. ¿Estamos ante un importante hecho que confirma unas “escuelas” en las que habrá cada vez bastantes más “profes” (profesionales de los escalafones funcionariales públicos) que “maestros” (señoras y señores con vocación de instruir y enseñar a sus alumnos por encima de otros fines u objetivos legítimos personales, corporativos o sindicales)?

user Ibiza | Hace un año

Sé dócil: Reza y Obedece.

user Agua | Hace un año

Oscar FormidablePor favor, cuando comparen, compárenlo todo. También el nivel socioeconómico de las familias que acuden a unos centros y a otros. ¿Alguien sabe explicarnos porqué no hay Formación Profesional Básica en los concertados? Ya se lo digo yo, porque en los concertados cuando un alumno es un poco disruptivo dicen: "a ver si nos lo podemos sacar de encima" y cuando se los sacan de encima, ¿saben dónde van? Efectivamente, a la pública.

manu menorca manu menorca | Hace un año

... los colegios concertados son religiosos, con todo lo que ello conlleva... control del pensamiento incluido, de con quién te puedes casar o no si eres profesora de religión, de tu vida privada, de tus opiniones en determinados temas, de tu descreimiento en cuanto a las creencias, etc... eso en la escuela pública no se hace, son gente más normal, hay más libertad y no hace falta fingir para poder trabajar ahí... no me extraña pues ese trasvase en cuanto pueden...

user TotPotSer | Hace un año

Si realment es respectés sa llibertat d'elecció, no hi hauria distinció ni favoritismes en les remuneracions salarials ;)