TW

Creiem que la millor manera d'aprendre les coses és veient-les i entenent-les. Per aquest motiu, un grup de 14 alumnes de 1r de Batxillerat de l' IES Josep Miquel i Guàrdia que estudiem llengües clàssiques, grec i llatí, vam anar de viatge a Atenes per a conèixer de primera mà tots els mites amb la màgia de l'entorn on van ésser creats, els monuments i els jaciments arqueològics que hem tractat a classe i, en definitiva, l'origen de la nostra cultura. Vam partir el 25 de febrer, un dia després de la gran vaga general al país, cap a Atenes i ens hi vam quedar durant vuit dies durant els quals el sol també ens va acompanyar. Hem tingut l'oportunitat de visitar la ciutat d'Atenes i bona part dels seus tresors com l'Acròpolis i els edificis que encara s'alcen majestuosos, com els Propileus, el Partenó i l'Erecteu, la famosa Àgora i el temple erigit en honor al déu Hefest, el Museu Nacional d'Arqueologia, el cementiri del Ceràmic, el nou museu de l'Acròpolis i les esveltes Cariàtides així com també vam conèixer la vida quotidiana dels grecs: vam assistir a una missa ortodoxa i vam anar a un institut de secundària on ens van acollir i mostrar el seu centre, i de nit, envejar el poble grec sopant acompanyats per les notes del bouzuki.
Fora de la ciutat vam visitar Soúnion, amb el temple inacabat de Posidó; Corint, amb el canal que uneix la mar Mediterrània amb l'Egeu; Epidaure, on vam comprovar que realment, tirant una moneda des del centre es pot escoltar perfectament des de tots els costats, Tirint i Micenes, on s'ubica l'antic palau del rei Agamèmnon i on ens vam fer una foto a la seva coneguda porta dels lleons; i el santuari sagrat de Delfos, i l'Auriga, i l'Òmfalos, centre de l'Univers
Durant el viatge hem tingut un dels millors guies que hauríem pogut trobar: el nostre professor de Grec i Llatí, n'Eduard, acompanyats de la professora d'Alemany n'Esperança, que ens ha mostrat, a part dels monuments més turístics, els racons més amagats i desconeguts. D'aquesta manera, també hem provat les seves delícies: el souvlaki, la moussaka, el iogurt amb mel i, és clar, la retzina, que és un vi blanc típic del país.
A part, hem viscut altres anècdotes que ens han fet entendre que no tenir prejudicis ens fa obrir la ment, que hem après més sobre la cultura clàssica en una setmana a Grècia, que durant tot el curs a Menorca i que, al final del nostre viatge, hem tornat a la nostra Itaca amb una mica més de món i coneixença.