Per paradoxal que pugui semblar, al llarg de la història la pintura ha privilegiat el tacte com a vehicle de comunicació entre la ment, les emocions i les idees. I ho ha fet, entre altres formes, a través de la textura. Com deixà escrit Jorge Wagensberg (Barcelona, 1948-2018) «La textura és el tacte de la vista». En el nostre coneixement del món exterior les qualitats tàctils dels objectes tenen un paper molt important i ens hi relacionam també per la pell. La pell és la nostra targeta de presentació, la nostra frontera, que ens aïlla i defensa de l'exterior. Els sensors de temperatura, fricció, humitat i pressió que tenim a la pell són els responsables del plaer o del dolor. Recentment s'ha dut a terme l'estudi més gran fet fins ara sobre el tacte a escala mundial, The touch test. Els resultats demostren que les pells, el vellut i la seda són els materials més agradables al tacte i que el llim, el paper de vidre i el niló són els més desagradables; en quart lloc, sorprenentment, hi ha la llana. També corrobora que el contacte físic millora el benestar i que aquest està més associat a certes parts del cos quan són persones conegudes.
Art i tacte
También en Opinión
- Se conocen, le acompaña a casa y le roba más de 3.000 euros en joyas en Maó
- Jóvenes y mayores de 80 años elevan a más de 300 las prótesis de cadera y rodilla implantadas en Menorca
- El menorquín que se topó con una patera en Mallorca: «Sabían bien dónde se dirigían»
- Voluntario de la Illa del Rei: labor de alto riesgo
- El Consell afirma que los coches con la ITV caducada por no tener cita son una «minoría residual»
Sin comentarios
Para comentar es necesario estar registrado en Menorca - Es diari
De momento no hay comentarios.