Presentació. Miquel Àngel Limón, un dels autors de la monografia - Archivo

TW
0

El passat diumenge dia 11, va tenir lloc a l'Església de Santa Eulàlia, la presentació del llibre "Santa Eulàlia: Una parròquia, una restauració, un poble", que inicia la col·lecció "Papers de Pleta" que edita l'Editorial Rotger i que tracta temes monogràfics relacionats amb diferents aspectes de la nostra illa. El llibre, com indica el seu nom, contempla una sèrie de treballs literaris sobre l'emblemàtic temple parroquial d'Alaior, de diferents autors comentant diverses qüestions referents a l'Església i l'extraordinària participació ciutadana que va fer possible la rehabilitació de l'interior de l'església. Amb l'assistència del Sr. Bisbe i el rector de Santa Eulàlia, l'editor Sebastià Rotger va fer una breu salutació, indicant els objectius d'aquesta col·lecció que ara neix, i recordà les iniciatives de l'Institut d'Estudis Baleàrics en relació a les propostes literàries, sent Papers de Pleta la segona d'elles. Seguidament Miquel Àngel Limón va realitzar una dissertació sobre el procés de restauració del temple que va merèixer el premi "Memòria Viva" de l'Institut d'Estudis Baleàrics dirigit per Sebastià Serra, comentant els articles que en el llibre figuren sota la presentació del citat Sebastià Serra, i que firmen Domènec Enrich (arquitecte director de les obres) Miquel Àngel Limón (explicant la iniciativa cívica en la recuperació del patrimoni arquitectònic), Guillem Sintes Espasa (comentant les entranyes de la parròquia) ,Elena Sintes Olives (citant la intervenció arqueològica) i Pere Gomila i Bassa ( tractant el tema de l'orgue monumental), amb unes paraules de gratitud del rector Pere Oleo.

Acabada la presentació, Pere Pelegrí oferí una audició a l'orgue tocant tres peces, d'exquisida sonoritat i evident dificultat tècnica, mostrant amb l'audició, que el públic seguí afalagat, una "Fantasia i Fuga" de Bach, la núm. 567, obra de joventut del gran compositor que mostra una influència del seu mestre Bustehude, una "Cantabile" de Cesar Frank i una "Pasacaglia" de Rheinberger, vivíssima i vibrant composició que tancà una audició selecta.