TW
0

A quina hora ens hem de fer mal?

Avui matí hem sortit amb el repte de pujar els cinc cims de Ferreries. I mentre pujàvem s'Enclusa ens hem trobat un ciclista accidentat; estava molt mal ferit. Sortosament, al nostre grup hi havia una estudiant d'infermeria que ha donat els primers auxilis al ciclista. També venia amb nosaltres una companya en cotxe i l'han pogut traslladar al Centre de Salut de Ferreries. A partir d'aquí comença la nostra protesta: a quina hora ens hem de fer mal? Quan les nostres companyes han arribat al poble, el metge estava passant consulta i la infermera no arribava fins les 11.30h (i eren les 9.15h!!!). Per tant, qui s'encarregava d'atendre el ferit? Necessitava assistència urgent: cures, punts de sutura,... No ens donaven solució; és que ens hem de fer mal a partir de les 11.30h? No podem admetre que no hi hagi una infermera de guàrdia al Centre de Salut a qualsevol hora. Per què sempre es retalla d'allà on més es necessita? Açò ens pot passar a tots/es i ens mereixem que els serveis mínims sanitaris estiguin coberts.

Grup BTT 100% Girls

Ferreries

PP Ciutadella: del pelotazo a las tapas

En respuesta a la pregunta de UPCM sobre si el equipo de gobierno del Ayuntamiento de Ciutadella había comprado la módica cantidad de 2008 "pins dorados" que han costado la bagatela de 3.340,91 euros, contestaba la concejal de Hacienda y Policía escudándose y excusándose en que "es ve fent des de l'any 2005 per part dels diferents equips de govern" y mencionando como de pasada algunos gastos superfluos del "govern PSOE-PSM". Pero una cosa es que -según se desprende de su respuesta- "el govern PSOE-PSM" y anteriores sean el modelo a imitar por parte de la Sra. concejal que ha hecho lo mismo que ellos y otra que el "govern PSOE-PSM" sea en nuestra opinión un buen modelo a imitar en materia de gasto y mucho menos todavía los anteriores gobiernos del mismo partido al que representa la Sra. Marqués.Como a la Sra. Marqués no le ha gustado la pregunta de UPCM, ha contestado con otras preguntas por el estilo de "On vol arribar amb aquesta pregunta?" Pues señora mía, desde UPCM queremos llegar justo hasta el punto de ejercer las funciones de control al equipo de gobierno que nos asignan el Reglamento Orgánico Municipal, la Ley de Bases y la legalidad vigente. Porque aunque a la Sra. Marqués le resulte insoportable, en nuestro ordenamiento jurídico existe una figura llamada oposición, que junto a otros mecanismos de control tiene el derecho de hacer preguntas a los que gobiernan –entre otras cosas para denunciar que eventualmente puedan actuar con despotismo, como el que por ejemplo supone que cuando a una concejal le ponen una multa de tráfico se pille un berrinche tremendo y reaccione ordenando multar a todo quisqui-.Y que para la Sra. Marqués eso sea difícil de entender y todavía más difícil de encajar es su problema.

Ya sabe que dicen. "preguntando se llega a Roma". Y preguntando desde UPCM llegamos por ejemplo a obtener la información necesaria para actuar velando "pel bon funcionament de l'ajuntament", evitando que concejales de gobiernos del PP que han sido condenados por la Justicia se pagaran defensas de lujo a costa de los contribuyentes cuyas primeras minutas remitidas al área de hacienda ya subían casi 50.000 euros, como impedimos que otra concejal del PP pagara 139.200 euros como había anunciado públicamente que tenía intención de hacer por un "estudio de viabilidad del parking subterráneo de la Plaza del Princep", porque la Ley establece que los estudios de viabilidad no han de pagarse si no se ejecutan y, obviamente en la Plaza Príncep no hay ningún aparcamiento subterráneo.

Preguntando denunciamos por ejemplo, el fenomenal pelotazo urbanístico de 1.085.007,60 euros perpetrado por correligionarios de la Sra. concejal a costa de todos los contribuyentes al enajenar una parcela municipal "cedida y trasmitida" por 714.992,40 euros y revendida por sus nuevos propietarios a los ocho meses justos de adquirirla por 1.800.000 €. O el sobrecoste de 450.000 de la prefectura de policía, o los 98.600 euros pagados por proyectos cuyo precio recomendado por el Colegio de Ingenieros debía ser de 27.600 euros…Y no sigo porque no me bastaría ni con todas las páginas de este periódico.

P.D.: En cuanto a su otra excusa de que los "pins" los encargaron en enero 2012 y los han pagado ahora -como para que presuma de la exquisita puntualidad con la que atienden a los proveedores (por imperativo del gobierno Rajoy)-, sólo recordarle que en 2012 ya intentaban en vano subir el IBI.

Joan Triay

Portavoz de UPCM
Ciutadella

Sobre la pregunta dels pins del Sr. Triay

El senyor Triay demana a l'Equip de Govern informació sobre una compra de Pins daurats feta a principis del 2.012, i en resposta açò, es fan els següents aclariments des de la Regidoria d'Hisenda:1ª Sí, la compra de pins daurats a la qual es fa referència a la fra. per la qual ens demana, correspon a una encomana que es va fer el 12 de gener de 2.012 i que es va servir a principis d'abril del mateix any. Aquest tipus d'encomana es ve fent des de l'any 2.005 per part dels diferents equips de govern que han passat per aquest ajuntament no és res nou i és una petició que es repeteix amb una regularitat de cada any i mig , més o manco. Quan es va fer l'encomana no s'havia acordat encara el pla de sanejament, encara que s'havien eliminat altres despeses que es feien anteriorment, com ara:

Les que costava que hi hagués cava a les inauguracions de les exposicions com era el cas de l'anterior equip de govern, o bé donar ajuts per fer una actuació dels castellers de Vilafranca del Penedès, que va costar 3.000 euros, o bé per fer un conte del GOB, "na mordala", un cranc, 600 euros, totes aquestes despeses de l'equip de govern PSOE-PSM , i quan la situació de l'Ajuntament era ja compromesa. Desconeixem si el Sr. Triay va demanar comptes d'aquestes despeses, però el cas és que es també es van fer...

2ª La finalitat per l'ús d'aquests pins no és altre que com a record per la visita que ens fan les escoles o els grups folklòrics que fan intercanvi amb els nostres. No són ni per fer collars per les regidores de l'equip de govern ni braçoletes, totes, tenim altres gustos...

3ª Quant a l'import: sí, aquest és l'import, que no ha variat des del 2005 es fa el mateix pedido, la mateixa quantitat i el mateix import també a part de les variacions lògiques que hi hagi per l'augment de l'iva, IPC, etc..

El que em demano és: on vol arribar amb aquesta pregunta? Què pretén demostrar? Que vetla pel bon funcionament de l'Ajuntament?, entenem que vostè no està d'acord amb la despesa, no? I si és així, vull entendre que ja ha fet anteriorment aquesta reflexió sobre el mateix... o és que no té res més on agafar-se? Per la seva informació, només afegir que aquesta compra es fa a una empresa de Ciutadella i que aquest Equip de Govern es fa càrrec de les fres. que es generen per la seva gestió i compleix amb els proveïdors i no les deixa sense pagar pels qui vénen darrere,

Francisca Marquès

Regidora d'Hisenda
Ciutadella